Ting som får meg til å smile

søndag, september 10, 2006

Hvite sko, sokker, og rød jord !

Før jeg reiste avgårde med håret, Kåre, hadde jeg noen hvite "frekke" sko (som kjipa Minden så fint pleide å kalle de).


Nå har jeg bare noen "frekke" sko. De er som dere kanskje ser ikke særlig hvite lenger. Ingen hadde fortalt meg at det å reise med hvite sko til Afrikas røde jord kanskje ikke var det lureste...... Den første uken prøvde jeg å gå forsiktig for å holde de rene....nå har jeg gitt opp. Jeg får bruke de for det de er verdt!




Før jeg reiste kjøpte jeg meg også noen nye joggesko. Etter å ha konferert litt med butikk-mannen, fant vi begge ut at det sikkert var greit å kjøpe blå joggesko istedenfor hvite, med tanke på hvor jeg skulle. Vel..... det var fint jeg ikke kjøpte hvite joggesko ihvertfall! De før så fine og blå skoene er nå blitt.....blå-brune....(og nå ser de ganske så bra ut, dere skulle sett de etter gjørmefotballen, når jorda klumpet seg, og satte seg fast under skoene..mmmm deilig!)



Før jeg reiste tenkte jeg også at det kan jo bli skrekkelig varmt. Og hva gjør vi i Norge når det er varmt? Vi tar på oss lyse og lette sommerklær. "Hvitt" tenkte jeg, "hvitt må jo være en praktisk farge". Så feil kan man altså ta. Så jeg har bestemt meg for å bruke det hvite litt mere til pynt. Ihvertfall det jeg ikke kan klore når det blir for gale.


Hvite sokker, er jo et kapittel for seg selv. Jeg kan fortelle dere at sokkene når nye dimensjoner av skitten! Dette er mine hvite fine sokker, etter en fotballkamp i de ikke lenger blå joggeskoene. De skoene er nemlig så luftige og fine! Sokkene derimot, er ikke så fine etter en runde på fotballbanen i luftige sko. Om de blir hvite igjen etter at jeg har vaska de? Nja, ihvertfall nesten !

"Dette var da et merkelig innlegg" tenker du kanskje nå. Om sokker og rød jord, og sko. Men jeg prøver altså å dele litt av hverdagslivet med dere. Og dette er noe som er litt annerledes enn i Norge, og som jeg ikke hadde tenkt på før jeg kom hit.
Annerledes, og vakre Kenya !

9 kommentarer:

Anonym sa...

Sender deg eit par mørke sokkar til jul eller med Ole K./Randi Helen når dei kjem nedover, Hilde!
Klem:)

Hilde sa...

Takker for det =) Skjønt, da kan det jo være at det er sandaler som er tingen !

Men det kan jo være et hett tips til dine to håpefulle...å ikke reise med hvite sko!

Liv Jorunn sa...

Jeg har kun brukt sokker en eneste gang etter jeg kom til Indonesia. Det var på jungeltur(eneste gangen jeg har hatt på meg ordentlige sko). Det var varmt og klamt, men allikevel skulle guiden hjelpe meg å ta de på etter en badepause. Jeg har ikke spilt fotball. Hadde kanskje klart å springe i 5 meter før jeg hadde falt om i utmattelse. Her er for varmt for slikt syns jeg. Hvor varmt er det i Kenya egentlig?

Anonym sa...

må si at jeg synes at kenya-skittent er finere enn norge-skittent.

når det er sagt så må jeg jo si at anne grete hadde utstilling, noe som var utrolig kjekt å vær på. tenkte litt på deg da. så litt på klærne for deg liksom. du ville likt dem:)

hjemme i leiligheten så er det ikke så mange forandringer siden i fjor. bortsett fra folka. men de store forandringene er at vi har fått ny antenne og kan nå se på TVnorge med farger:) yeah!!! og at en barndoms kompis har ordnet dataen min! selv om det ikke er drastiske forandringer utgjør de stor forskjell! en liten hverdags oppdatering fra meg:)

klem!

Hilde sa...

konge med utstilling!
Når reiser dama til Manchester?
Og hvor lenge skal den stå?

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

spenstiiiiig skitne sokka da!
håpe du kose dæ som en hest for mæ!!

Anonym sa...

hu er reist til manchester. reiste på søndag. og utsillingen skal være i 2 måneder.
de har visst ikke funnet sted å bo. litt kjipt, men ingen vil ha de boende kun i tre måneder. nesten som maria og josef kommer de til å vandre manchesters gater for å finne ly!:)

Anonym sa...

Hei du,
har du den same mailadressa som du har hatt til alle tider?

Hilde sa...

Marthe mi Marthe! aiaiaiaiai!
vel, om du bruker grotedehilde@yahoo.no så hadde det vært goe pote :) Kossen e ståa i dalen ?

Mange gode klemmer !