Ting som får meg til å smile

onsdag, oktober 04, 2006

Knusing og morsomme hendelser.....

Det er lenge siden jeg har drevet på med å knuse ting. Igrunne en god stund siden jeg liksom var på glass-knuseren, og gjorde store innrykk i mamma sine kjøkkenskap. Selvfølgelig har jeg knust noe i ny og ne. Men ikke i de store mengder.

Men dette er desverre en trend som har snudd seg noe i det siste.

Jeg er blitt så forferdelig slepphendt!!!!
Jeg har knust kanskje ett eller to glass + en asjett på internatet på under 2 mnd!!!!

Men det verste var forrige torsdag....trodde jeg......jeg klarte nemlig å miste min forholdsvis nyinnkjøpte kaffepresskanne i gulvet. Det var ca glassprott og kaffegrut og vann over alt, og jeg var RIMELIG sinna på meg selv en god stund. Jeg har fremdeles ikke fått kjøpt meg en ny, og overlever nå på pulverkaffe...... (bildet viser presskannen som er blitt vanskelig å bruke uten sin tilhørende glass-kanne)


Så var det knusende rolig og knusefritt i ca 3 og 1/2 dag før det bokstavelig talt brakte løs igjen...... Jeg er vant med hjemmefra, at man kan sitte seg på dolokket dersom man skal fikse småting, rydde i en hylle, ta på seg sokker, el.lignende. Så det gjorde jeg på mandag........

Det skulle jeg IKKE ha gjort. Plutselig sa det KNÆKK og Hilde var faktisk på vei ned i doen med skjørt på seg og alltingen, for lokket bare forsvant under henne........Jeg spratt opp, og så til min fortvilelse, at joda, lokket var knekt. Knust, om du vil. Dere ser på bildet hvor mye som er igjen av mitt kjære do-lokk.

Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal si til work-shop gutta.... "hi, ehhhh, I kind of managed to break my toilet lid, because I sat on it, so I just wondered if you maybe have a new one for me????" (det høres jo ikke akkurat bra ut......)

Velkommen til Hilde`s "morsomme hendelser i Kenya".

(og ja, Ole Johan, du hadde rett.....det ble jammen meg et blogg-innlegg av dette også ) Posted by Picasa

10 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Og jeg ler og jeg ler!

Rag sa...

hei hilde!! du, åssen er de med oss som ikke har sett hverandre på en stund.. er det lov å komme på besøk eller? du skjønner, jeg skal til nairobi :) i slutten av november, i 14 ager, med klassen. vi skal ha praksis i teatergrupper i slummen... interessert i en date? jeg vet svært lite om programmet enda, men hadde vært utrolig koselig å møte deg :) klem fra ragnhild!!

Rag sa...

altså.. kanskje forklare litt mer her: har besøk av 8 ungdommer i kristiansand nå, som skal videre til sagavoll ++ seinere i uka. det er sånn samarbeid med strømestiftelsen, de kommer hit og så kommer vi til dem.. kulturelt mangfold er en hit! har lært noen frekke rompe-moves og å lage høye lyder med tunga... tror du det kan komme til nytte der nede?? hva bør jeg vite på forhånd? har du tatt mange vaksiner du? :) rag

Anonym sa...

man får liksom et helt nytt syn på bergens-uttrykket: eg datt litt i do!

Hilde sa...

Ragnhild ! Longe time, men så kjekt!!
Frekke rompe-moves og høye lyder med tunga er kanskje det viktigste du trenger her (ehh.....ånei)

vaksiner? ta kontakt med smittevernkontoret, de gir deg grei info om hva du trenger. (og av og til anbefaler de for mye) Jeg hadde 7 stikk, men det kommer jo an på hva du har fra før, og hvor lenge du skal være +++

Kan du ikke gi meg en lyd når du vet litt mer om program + når du vet litt hva du lurer på?
Jeg sjekker ofte mailen: groteidehilde@yahoo.no

Elisabeth: fantastisk...den hadde jeg ikke tenkt på engang!

Anonym sa...

Jaja, Hilde, du er deg selv lik! Konge at du finner deg til rette på Kenyas krevende landjord. :-)
Og nå blir det uansett mindre arbeid å vaske do!
-Klem fra Ingvild på sørlandet

Anonym sa...

Halloen Hildemor!

Jammen bra du har forsikra deg mot knuste hjarter ............

Hilde sa...

Ja ikke sant, Tante ;)

Ingvild, det tok SÅ SINNSYKT lang tid før jeg kobla hvem Ingvild i sør var......I hodet mitt er du i Bergen ser du =) Har du det bra på Flekkerøya? Du må hilse til krølle-Andreas!!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

mohahahaha!!
Hallo dasslokk e jo te for å sitt på!!! sku gjern vært flue eller msokito eller gekko på veggen da ja..

Anonym sa...

hvorfor ikke:)