Ting som får meg til å smile

lørdag, januar 20, 2007

Mellomlanding

Arusha ligger i Tanzania. Det tar 4-5 timer å kjøre dit fra Nairobi. Scripture Mission har en misjonsstasjon der, og de jobber særlig i forhold til litteratur distribuering. Familien Jåtun, og Tøffe Tana bor der.

Det var fint å få en liten tur. Fint å se litt anna, oppleve litt anna enn Nairobi. Og alltid kjekt å besøke gode venner!

Siden jeg kom tilbake uten å ha tatt ett eneste bilde (skjønner ikke helt hva jeg tenkte på), så får dere klare dere med noen enkle fakta om min lille tur.

1: Det var trivelig å besøke Tana og fam. Jåtun.
2: Jeg har slappa av og kost meg
3: Tana sine venner Jesse og Ben er nå også blitt mine venner
4: Har spilt squash for første gang i mitt liv (takk til Tana) og det var GØYGØYGØY!
5: Holdt på å gå berserk i en t-skjorte butikk i Arusha. Kanskje ikke så rart, med tanke på at snittprisen på de jeg kjøpte ble ca 16 norske kr for en t-skjorte........
6: Jeg slo Tana, Jesse, og Ben (les tre gutter) i tidenes raskeste omgang med Risk. Særdeles fornøyd med seieren, men omgangen kunne godt ha vart litt lenger......

Nå er jeg hjemme for en liten ompakking, og mellomlanding. I morgen reiser jeg nemligen sammen med 8 elever, og noen lærere til mnt Kenya-området. Der skal vi være i 4 dager på leirskole. Så nå blir det fisking, telting, og lått og løye =)
Oppdateringer om dette kommer.......

5 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

ka skjer med dæ, reise tulling heile tida, men så SRTIG da. Høres som du oppleve my artig! Enjoy

Hilde sa...

Har plutselig skjønt at jeg bare har 5 mnd igjen i dette fantastiske landet, og at dersom jeg vil se litt, må jeg bare hive meg rundt!

Og ja, det er kjempegøy!
Gleder meg til påska!!!

Liv-Torill sa...

Du ligger ikke på latsiden hvertfall... poeng for det...fikk du smsèn min?klemkosnuss og alt sånt noe... må rusle, har et føy som må dokkes

Liv-Torill sa...

altså et fly

Liv-Torill sa...

ikke et føy... herliga london, så masse kommentarrot det ble av dette.... liten tid nå