Ting som får meg til å smile

lørdag, mars 03, 2007

Misjonærkonferansen 2007

Misjonærkonferansen er ferdig. Det har den allerede vært i hele to dager. Likevel har jeg ikke klart å sose meg til å skrive et innlegg. Jeg sliter rett og slett med å velge hva og hvordan jeg skal skrive.
Det er så mye å få med, så mange nyanser.

*Jeg kan skrive om bibeltimene, om temaet for konferansen som var "Herre lær meg din vei". Ett tema som er utfordrende, som har jobbet, og fremdeles jobber i meg.

*Jeg kan skrive om forhandlingene som har foregått. Skjønt jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha fått med meg mye av de, siden arbeidsoppgavene mine stort sett har vært med ungene.

*Jeg kan skrive om nettopp dette, barneaktivitetene. Om hvordan ungene i løpet av en uke har bygget en jordhytte. Eller om hvordan man ser ut etter gjørmebryting. Om Go-karten, eller om Strutse/krokodillefarmen. Jeg kan skrive mangt og mye og barnekoret, eller om både hvor sliten og gira man blir av å jobbe/leke med unger.



*Jeg kan også skrive om hvor uendelig mye kakeservering det er i løpet av en misjonskonferanse, og (desverre) om hvor altfor mye kake jeg har klart å putte i meg.

*Eller jeg kan skrive om det fargerike misjonærfellesskapet. Et fellesskap hvor folk er klar for morrokveld, lått og løye, og jammen meg hiver de seg ikke frempå på sommer-ol også, enten vi snakker om vannballong-volleyball, eller vannsklie-bowling.

*Jeg kan skrive om at jeg har sunget-både med tomtekoret og ellers. Faktisk har det vært så mye fremførelser at jeg nesten ble litt lei av å stille opp og synge(og det skal rimelig mye til).

*Eller hva med å skrive om kaoset som oppstår i en leilighet man bare springer inn og ut av i en uke, og som man plutselig må rydde i etterpå. Kaotiske tilstander. Og skittentøysvask som er full i jord og gjørme, samt svette t-skjorter.

Uendelig mange muligheter. Altfor mange for en enkel sjel som meg. Så det får holde med dette. Og dersom det er noen spseiellt interesserte, så får de sende meg en mail for mer utfyllende informasjon.

Og bilder. Dette er ikke et representativt utvalg for alle som har vært på konferansen, men likevel et utvalg gjort fra mitt synspunkt og mine opplevelser siste uken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei
Det såg ganske kjekt ut! Bra du har gøye ting å gjere på:) Håper du har det bra. Vi på kretskontoret ber for deg og alle andre utsendingane våres! Gud velsigne deg rikt!!!!