Ting som får meg til å smile

mandag, mai 14, 2007

Pakking

Merkelig hvor fort tiden går. Det er et slikt voksen - uttrykk. Jeg syns det er litt skummelt at jeg nå er så enig med de. For jeg syns faktisk at tiden går fort. Litt for fort. Det faktum at jeg har vært her i dette landet i 9 mnd , 2 og en halv uke, og at jeg bare har korte 5 ½ uke igjen skremmer meg. Følelsen av tid som bare forsvinner er skremmende.

Jeg har ikke reist enda. Jeg har enda noen uker igjen, som jeg gleder meg til å ha her. Men mer og mer så ser jeg at jo - det skal nå bli litt kjekt å komme hjem også. Hjem å treffe familie og venner igjen. Det blir bra det.

Men jeg er ikke helt reiseklar enda. Først er det mye som skjer her. F. eks skal det pakkes…..og det er ikke barebare. Først måtte jeg jo skjønne kubikkregningen. Det skal sies at matte er det lenge siden jeg har holdt på med, og at det aldri har vært mitt sterkeste fag. Men det skremte meg litt hvor lang tid det tok før jeg begynte å skjønne denne kubikkregningen. Så måtte jeg få tak i noe å pakke i. Jeg har kjøpt meg en finfin boks på Nakumatt, så nå er det ”bare” pakking igjen innimellom alle andre ting som kommer til å skje her de siste ukene =)

 

"Hvor mange kubikk er denne kassen på mon tro?  Tenketenketenke, regneregneregne, AHA!"

4 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Kjenner den pakkefølelsen... Hvor mye får du ha med deg hjem egentlig?

Hilde sa...

0,25 kubikk = 50 kg i storbagasjen. Også har jeg vel 30 eller 35 kg på flybilletten. Du da?

Knut Håkon sa...

Pakking og flytting er litt stress. Kos deg. =)

Hilde sa...

joa, men jeg har bare bodd her i ett år, og leiligheten er møblert.....mine tanker og medfølelser går heller til de som flytter til Norge etter 6 år eller mer her ute.....da begynner vi å snakke mye styr!