Ting som får meg til å smile

onsdag, oktober 17, 2007

Nytt prosjekt.....

Jeg starter et nytt prosjekt.
Prosjektet heter : Hilde blogger om ting hun gleder seg over, og gremmes over.
Innholdet kommer til å inneholde alt fra store ting, til små ting i hverdagen min. Et skilt jeg går forbi, et ord, noe jeg liker å gjøre, eller ikke liker etc. Vist i bilder eller ord.
Målet er hyppigere innlegg, med små biter fra livet mitt. Kanskje kan dere bli bedre kjent med meg. Kanskje kan jeg gjøre også dere oppmerksom på ting i deres hverdag, ved å peke på ting i min egen.
Det handler om å åpne øynene, og fortelle dele det man opplever.

Mine damer og herrer, jeg gir dere herved:
Hva Hilde gleder, og irriterer seg over i hverdagen!

GLEDE 1.
Ikke fordi det er den største gleden, men bare fordi det ble slik i dag.

PUSLESPILL !
Hvilken fantastisk herlig oppfinnelse! Total avkobling og rekreasjon, jeg og Astrid (pcèn min) sammen ved puslespillet, hun spiller musikk for meg, og jeg nyter livet. Kobler av. Snakker litt med Gud. Gjør noe som ikke er nyttig i seg selv - å få noen brikker til å passe sammen. 1500 brikker står det utenpå kartongen.

Slik lå jeg an litt før i kveld. Nesten ferdig, og jeg kjente jeg ble ivrigere og ivrigere.....
Men hva skjedde?
IRRITASJON 1 kom snikende......det var ikke 1500 biter i esken.....men 1499.
Saklig! Ser dere hullet midt i fjellet? Så nå er bare spørsmålet om brikken ligger en eller annen lur plass der jeg har puslet, eller om det er min søster som har mistet den...det er hennes puslespill nemlig.


3 kommentarer:

Anonym sa...

...Kanskje det skal være sånn....?

Hilde sa...

...Kanskje det ikke er puslespillet, men maleriet det er noe feil på...?

Linda Therese S. G. sa...

Kanskje det har vært steinras i fjellet der?

Jeg opplevde akkurat det samme i sommer, men den brikka dukket opp igjen dagen etter.