Ting som får meg til å smile

tirsdag, oktober 30, 2007

Saklig Flashback til Kenya...

MORSOMME TING I KVARDAGEN:

Et lite øyeblikk trodde jeg at jeg var tilbake i Kenya.
En helt vanlig tirsdag, på vei ned bakkene til toget.
Hva var det som gjorde at jeg plutselig fikk et lite flashback til Kenya?

Jo- det stod en gammel mann og tisset langs veien.....

Og jeg kjente jeg måtte nesten smile litt for meg selv.
Ikke at det er så fantastisk morsomt egentlig.
Men jo- litt morsomt er det.

Jeg ble aldri helt vant med det fenomenet- at enkelte plasser (kanskje særlig på landsbygda) gadd ikke mennene alltid gå bort fra veien for å strø noen dråper, det virket som om de bare så vidt gadd å snu ryggen til veien. Det hendte et par tre ganger at jeg tenkte "lurer på hva han egentlig står og ser på der borte, hvorfor står han med ryggen til veien?", før jeg oppdaget hva han gjorde, og snudde mitt eget blikk litt kjapt.

Så når jeg, og en annen dame kom klamprende høye hæler (og 4 bein med hæler kan jo sikkert høres ut som en hel bataljon for en som letter litt på trykket, og skjønner han letter det på feil plass) akkurat mot der han stod, skjønner jeg egentlig ganske godt at han ble stressa. Det er jo ikke lov å gjøre slikt noe i Norge, på offentlig sted, og greier. Men istedenfor å si noen ord om akkurat det, fikk jeg altså et lite flashback til Kenya, noe som gjorde at jeg måtte smile litt for meg selv.

Det stod faktisk en mann og tisset langs veien på vei til toget i dag......
Saklig.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Tihi... Flashback ja, det kan du godt sei! Kenya e et meget merkeligt land har eg funne ut, eller så e det Norge som e merkeligt...

Randi Helen sa...

Erfarte faktisk nokre tissande menn i Kenya eg og, den lille tida eg var der.. midt ute på gata.. snåle greier! Trur det var vi som oppdaga dei som blei mest flaue..=)

Anonym sa...

Haha, ser det for meg! Og saklig bra plassering av den manglende puslespill-brikken!!!! ;)

Unknown sa...

He he, skjønner hvorfor flashbacket til Kenya kom:) vittig! Ja, noe er nok rart med Kenya, men ingen tvil: mye er rart med Norge!
Kos dæ!
Elin

bodilb sa...

Man skal ikke være borte lenge før det har kommet mye nytt på siden din. Flott Hilde! Og ja da, her står de ennå disse mennene, for det er sannelig ikke bare én. Uansett, Kenya er fortsatt et bra sted å være, men jeg savner deg på tomta.

Hilde sa...

Mye rart i Norge, mye morsomt i Kenya også=)
Morsomt at det er flere som har registrert de tissende mennene, for å si det sånn....men er det egentlig noen som har sett tissende damer på huk i veikanten? Det vet jeg rett og slett ikke om jeg så noen plass!

Elin: Jeg kommer til Kristansand helgen i uke 50 (desember)...hjemme da?