Ting som får meg til å smile

mandag, mars 16, 2009

Burde, skulle, kunne, MÅ

Skulle, burde, kunne.....for ikke å snakke om MÅ.
Ord som jeg ikke liker, men som surrer rundt i hodet støtt og stadig.

Jeg føler meg fanget i tidsknipa.
Når jeg jobber med bachelor-oppgaven klarer jeg ikke å bli kvitt følelsen av at jeg skulle ha lest ledelsespsykologi.
Når jeg leser ledelsespsykologi - sitter jeg hele tiden og tenker på at jeg burde jobbet med bacheloroppgaven.
Når jeg er på jobb tenker jeg på at jeg kunne ha lest.
Når jeg ikke er på jobb - og tenker på ferien neste år - husker jeg på at jeg må jobbe inn mer penger for å kunne reise på ferie.

Håpløst.
Og hva skjer når jeg hele tiden føler kravene vokser over ørene mine - og ikke klarer å være tilstede i det jeg gjør på uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe annet?
Vel - jeg klarer ikke å konsentrere meg.
Jeg kan sitte timesvis uten å være effektiv. (med bøkene altså)
Håpløst.

Kanskje jeg skal bytte ut burde, skulle, kunne og må med HER og NÅ - og bare prøve å gjøre det beste ut av det?

Ingen kommentarer: