Ting som får meg til å smile

fredag, mai 15, 2009

...skal det være en definisjon?...

Jeg er optimistisk.
Liver er i bunn og grunn fint. Selv om det nok kommer til å bli enda bedre etter eksamen på tirsdag...(neida, jeg tenker ikke på at jeg har 10 travle dager på å ferdigstille bacheloroppgaven da...det får jeg ta når det kommer..)

Men hadde det ikke vært for at jeg har gjort dette noen ganger nå, og kjener igjen endel av emosjonene og tankegangene rundt travle eksamenstider hadde jeg nok vært litt mer stressa. Stress er forøvrig definert som "en uttalt ubalanse mellom krav og responskapasitet under forhold der det å mislykkes i å møte kravene har viktig opplevde konsekvenser". Vennlig hilsen mcGrath 1976.

Akkurat den definisjonen kan jeg faktisk.

En som jeg ikke kan helt enda derimot er Destruktiv ledelse: ”The illegal, or repeated behaviour by a leader, supervisor or manager that violate the legitimate interest of the organisation by undermining and/or sabotaging the organisation`s goal, tasks, resources and effectiveness and/or the motivation, well-being or job satisfaction of his/her subordinates. (Einarsen, Aaslan & Skogstad 2008)

Jeg kjenner jeg blir nesten litt provosert. Kan noen værsåsnill fortelle våre kjære universitetslærde menn at det føles umulig å pugge definisjoner med 3 komma eller mer, eller så lange at du må ta pustepause inni de?

Jaja.

Velkommen til min puggehverdag folkens.
Tirsdag blir en finfin dag......

2 kommentarer:

Andreas sa...

Lykke til på eksamen. ;O) Når du har eksamen på tirsdag, så har jeg sommerferie. :P

Hilde sa...

Fytti så deilig da!