Ting som får meg til å smile

torsdag, januar 07, 2010

- 30

Jeg har bare en ting å si.

Det er minus 30 grader i Hemsedal.
(eller, det kommer litt an på hvor du måler......det er 30 grader på Høyfjellsenteret, men hørte om en annen plass i dalen hvor det faktisk ble målt - 44 grader i dag......SYKE)
Sjeldent har jeg vært mer fornøyd med et kleskjøp enn dunjakka som jeg kjøpte meg i desember.
Eller vinterskoene.

30 minus.
Det er annerledes.
Ukjent.
Nytt
Det krever en annerledes tenking enn hva jeg er vant til....
Går du f.eks 2 minutter fra en hytte til en annen med bare fingre på moppekosten som er av metall, så er det nummeret før frostskade i fingertuppene. Først var det skikkelig vondt, så nummen. Heldigvis gikk det fint over, og ingen frostskader.

Det eneste som er kjipt er at det blir mest innendørs. Skiene får vente til litt varmere tider. Så da er det kanskje like greit at jeg tar vinterforkjølelsen nå, så er jeg ferdig med den til skiene er klare igjen ;)

Ingen kommentarer: