Ting som får meg til å smile

lørdag, februar 06, 2010

Bygdeliv

Jeg bor på bygda.
Det har ikke egentlig gått helt opp for meg enda.(utrolig nok...jeg mener, jeg må kjøre ca 8 km for å komme til nærmeste matbutikk)
Men det begynner å demre.....

Jeg har fått meg lånekort på biblioteket i Hemsedal.
Og på torsdag skulle jeg altså innom og levere bøker, samt låne nye.
Det er 2. gangen jeg er innom bilioteket her, og forrige gang var for 1 mnd siden.
Da bestilte jeg en bok, som jeg etter at det hadde gått noen dager fikk mail om hadde kommet.
Anyway så gikk det litt i 100 den uken, og jeg fikk ikke tid til å hente boken jeg hadde bestilt. Så jeg lot være.
Jeg mener, jeg er vant til biblioteket i Bergen, og der fungerer det sånn at dersom man ikke henter en bok etter et visst antall dager, så låner de den ut til noen andre........

På torsdag når jeg kom til skranken og skulle låne bøker, så husket bibliotekdama meg. Og boken som jeg hadde bestilt, som jeg skulle hente for ehhhhh 3 UKER siden, den lå fremdeles og ventet på meg.

Ikke nok med det, men bibliotekdama husket også den andre boken jeg hadde bestilt, også snakket vi litt om det......

Ikke vet jeg hvor mange det bor i Hemsedal som pleier å bruke biblioteket.
Men da begynte det å gå opp et lys for meg.
Jeg bor på bygda.
Biblioteksdama husker meg, vet hva bøker jeg har bestilt, og dersom jeg ikke henter de på tiden, så kan det hende de blir liggende i 3 uker.....

.....Litt koselig, og litt skummelt også kjenner jeg.....