Ting som får meg til å smile

onsdag, oktober 06, 2010

København

I dag fikk jeg en melding fra en venninde som lurte på om det var bra med meg - hun syns det var så lenge siden hun hadde hørt noe fra meg.
Jeg vet hun leser bloggen min, og begynte plutselig å tenke på når jeg blogget sist......

Det er gode, men litt småtravle dager.
Pensum leses, oppgave skrives, hengigng med kjæreste, diverse venner og familie, litt jobbing - og sånn går no dagane.

I dag er en Pensum lese formiddag. Og av spennende ting derfra kan jeg berette om rare navn.
Jeg mener - kjedelig å hete Tannenbaum (tysk - juletre). Særlig dersom folk kaller deg ved etternavn. "Hei du - juletre, gidder du å komme hit litt". Eller en som heter Handy. Han børe være handy han! Ellers er de liksom dobbel skuffelse. For ikke å snakke om Shepherd. Nå vet jeg ikke om det er et veldig vanlig etternav i det store utlandet eller noe. Men med referanse til en viss tv-serie, ser jeg altså for meg denne forskeren som mr kjekkas i Arbeids og Organisasjons Psykologi historien.
Jada.

Forøvrig har jeg og damene (les pensjonist mamma og gravide storesøster) vært en tur til København.
Og om det så har jeg omtrent dette å si:

vi fant Høybro plass (vist noen lurer på hvor de tre små kineserne står og spiller, så var de ikke der).(Helgoland stod også på kartet, men det glemte jeg helt å ta bilde av...tviler på at det var noen spillemenn der heller....)


Gatekart og shoppingposer. Veldig beskrivende bilde kjenner jeg.


Pølsespising.


Mamma teller på shillinga.


Kafeliv.


Matchende sykkel :)


Noe sier meg at bypostbudet i København har en tyngre sykkel enn en del andre.....


Dett var dett for denna gang - bloggest!

2 kommentarer:

LT sa...

ååååå, nesten et innlegg bare til meg ;) Så fantastisk at gravid storesøster er gravid! Det ble jeg glad inni meg av å lese....

Onkel reisende Mac sa...

Fantastiske bilder og kommentarer spesielt likte eg pølsespising og mamma teller shilinga.