Ting som får meg til å smile

torsdag, august 18, 2011

....farvel til "Astrid"......



...det kunne ikke unngås. "Hjelpsomme Astrid", min kjære Pc siden januar/februar 2006 var utslitt. Treig. Gammel. Glemsk. Med et amputert cd-rom. Hun taklet ikke så mye lenger. Etter 5 og 1/2 år som min flittige hjelper vil hun nå bli tømt for verdifull informasjon, og pensjonert. Parkert. Å begynne å skrive en masteroppgave på henne ville vært et svært tidkrevende sjansespill som kunne meført hennes død. Midt i oppgaven eller noe. Det var tid for noe nytt. Noe lettere. Noe som fungerer raskt og greit.

Anyway.

Så nå sitter jeg nå her, og har svidd av penger. Og prøver å finne ut hvordan min nye arbeidskamerat fungerer. Jeg tror vi skal få mange gode timer sammen i fremtiden.

Men jeg er litt usikker på hva navnet skal være enda....(for en pc som jeg skal bruke så mye tid på må jo faktisk ha et navn....). Egentlig så kan jeg vel ikke kalle det en pc når det er en mac. Jeg tror det er en gutt. Martin eller Morten eller noe. Noe på M.....

Gode navneforslag mottas med takk i kommentarfeltet :)

Blogges!

6 kommentarer:

åsil sa...

mads?

tante H sa...

Magne, Mandor ...elller kanskje Mac Gyver?

Hilde sa...

ohhhh...Mac Gyver - som fikser alt.....spenstig forslag tante! Dette må jeg kanskje tenke på......;)

Anonym sa...

METUSALEM!
Tru mej, då kjem den t å holde i meir enn femogethalvtår! Forbered dej på et laaaangt vennskap ;D
klem frå sunnmøre!

Anonym sa...

METUSALEM!
Tru mej, då kjem den t å holde i meir enn femogethalvtår! Forbered dej på et laaaangt vennskap ;D
klem frå sunnmøre!

Anonym sa...

det må bli monrad-magne, eller mustafa-bjarne...... Treng du Fleir ???