Ting som får meg til å smile

tirsdag, desember 20, 2005

Julevers?

OH, jeg glemte noe i sted.....det viktigste!

Det er et bibelvers som har slått så hardt ned i meg i det siste......julevers, påskevers.....kall det hva du vil, men her kommer det:

"Slik skal lyset fra det høye gjeste oss som en soloppgang og skinne for dem som bor i mørke og dødens skygge, og lede våre skritt inn på fredens vei." Luk. 1. 78-79

Ojojoj! Som en soloppgang! og ikke bare det, men vi skal få lov å gå på fredens vei!!!!
Men det som kanskje virkelig slo meg var at, ja, jeg får gå i lyset, jeg får gå på fredens vei.....men hva med alle de som ikke gjør det? Det er så mange igjen i mørke og dødens skygge! Jeg kjenner det gjør litt vondt i hjertet mitt. Et lite stikk. Og jeg tror det er bra, bra å kjenne på at vi må få flere inn i lyset, bra å kjenne på en nød for de som ikke kjenner Jesus!!

1 kommentar:

Anonym sa...

godt å høre hilde!
savner deg i leiligheten! glad i deg snuppa! gleder meg til høsten.