Ting som får meg til å smile

mandag, februar 13, 2006

Bil-poesi!

Egentlig så har driver jeg og tenker litt sånn innimellom....hva som kunne vært bra å ha med på bloggen.

Jeg tenkte jeg skulle skrive et protest-innlegg mot valentines day (som er i morgen).
Deretter tenkte jeg at jeg skulle skrive et protestinnlegg mot kviser.

Men jeg vet ikke helt hvor stor underholdningsverdien av disse innleggene kunne blitt da jeg (takk og lov) kjenner mine egne begrensninger i forhold til å skrive morsomt/bra om tema som dette. SKjønt temaene mener jeg det burde vært skrevet noe om.

Så jeg tenkte jeg skulle dele litt bil-poesi istedenfor!!! For ca 2 uker siden var jeg og noen jenter (nærmere bestemt Bønna, Anette, Hanne og Siv) på vei til Stavanger og Impuls. Og det å skrive bil-poesi er begynt å bli en slager, særlig når jeg og Bønna fyrer igang.....Så frimodig som jeg er, så tenkte jeg at jeg skulle dele litt av vår deilige, abstrakte, og til tider uforstpelige bil-poesi med omverdenen!!

Lysene snirkler,
en slange bortover.

Den har ingen ende, ei heller slutt.
Så langt øyet rekker.

Hvor skal vi?
Til venstre?
Til Stavanger?
Til Himmelen?

Men hvor fort kan det gå? Ingen vet.

Glitrende drivhus, hvorfor skinner du så?
Hva er på din innside, hva bærer du på?

Eller er det bare lysene som suser forbi,
svusj-svusj,
rød slange,
ingen ende.

Takk for oss, bilpoetene =)

4 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

hehe.Man har mang i dea om ka man kan skriv. Itj alt som bli naa av..
Kanskje like greitt

Anonym sa...

alright.. dette var helt fantastisk! takk for at du lot verden få kjennskap i poetene som ligger i oss :) her er fra deg hilde, som eg tenkte eg kunne dele: Bedre enn alt anna, glimt av ei verd som skin annleis enn den grå røynda. Melding. Frå Bønna! smil, glede :) slipp duene fri. Vakkert! Ja, ka kan eg si Hilde.. Dette var vakkert. poetisk og vakkert. mhm.. ingenting slår en vakker skrift. Ingenting...

Anonym sa...

Fra Bønna

Hilde sa...

Bønna, min egen Beeeeeeeaaan!