Ting som får meg til å smile

søndag, februar 19, 2006

Mine fremtidige jobb-muligheter !

Ettter den nye utdanningsreformen, kan vi jo som de fleste vet velge valgfrie emner/studiepoeng som en del av en bachelorgrad. Og i den sammenheng har jeg gjort et lite tanke-eksperiment. For før jeg begynte på bachelorgrad i administrasjon og organisasjonsvitenskap, har jeg nemlig tatt et årsstudium med musikk.

Tenk dere jobbsøkende Hilde....Hei, jeg har en bachelor-grad i den spennende, og høyst uvanlige kombinasjonen adm. org. og musikk!

Så jeg har prøvd å tenke litt kreativt, hva jobb som kunne passe til en slik kombinasjon....og jeg har faktisk kommet frem til flere muligheter!

1: Jeg kan starte et stortingskor for alle politikere/byråkrater. Dette koret kan ved siden av det musikalske, også fremme samarbeid og forståelse innad i systemet. En selvsagt solist må vel være Jensemannen selv....om ikke Kristin Halvorsen kupper showet =)

2: Alle ungdomslag innad i partiene, skriver dårlige kamp-sanger når de mener noe, også synger de de for partilederne sine. Her ser jeg en potensiell rolle som politisk låt-skriver. En som de kan henvende seg til, med ønske om hva melodi det skal være på, og hva innholdet skal være.

3: når vi ser tv-klipp fra de forskjellige partiene sine årssamlinger, står de ofte og synger sammen før de begynner. Jeg tenker at dersom det er noen med dårlig selvtillit på sangstemmen sin, så kan jo dette være et mareritt. Ikke bare må de synge sammen med mange andre, men attpåtil er det en stor mulighet for at det kommer på tv. Her trengs det noen med litt musikalsk bakgrunn som kan backe de opp!

Det var de gode forslagene jeg kom på i forbifarten, men jeg tenker det er uendelig mange, og uoppdagede muligheter innen dette nye og spennende området!
Kanskje det til og med trengs flere med lignende utdannelse etterhvert som forståelsen for hva muligheter og behov som ligger der blir synlig!

Allright!

6 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

hehe..Du e som poteten Hilde. Jan brukes te ALT!!!

Hilde sa...

takker=)

Anonym sa...

Go Go Go!!
...
men føle du har hengt deg litt opp i politikken, Hilde...
Ka me resten av verden? De trenge jo din bechelorgrad i adm.ettellerant & musikk de òg!!

Anonym sa...

eh...bachelorgrad kanskje? men ka veit eg..eg går jo bare på NLA!!

Hilde sa...

ja, tenkte på det da jeg hadde posta innlegget mitt.....kan jo brukes i andre organisasjoner også...Det er en verden av muligheter!!!!

Årsaken til at jeg har tatt utgangspunkt i politikken, er seminarlederen min sin fine kommentar i høst....."om dere vil tjene gode penger, er der kommet på feil studie.....dere vil derimot ha mulighet til å få mye makt, ved å jobbe i byråkratiet" Derfor den politiske tilnærmingen =)

Hilde sa...

og du skal ikke kimse av NLA !