Ting som får meg til å smile

mandag, august 14, 2006

Naturbilder? kan jeg IKKE tenke meg.....

Det siste innlegget var vel ikke av det mest spennende, men dere var flinke å gjette ! Det skal dere ha for. Bjarte Minde, du var vel den som kom nærmest. Jeg har nemlig fått meg nye husdyr. De skiftes stadig ut etterhvert som de dør. Jeg kjemper for tia en innbitt kamp mot maurinvasjon på badet. De er ganske standhaftige, men ganske dumme også som ikke skjønner når de skal gi seg. Jeg vinner, fordi jeg har maurmiddelet på min side. Og for tia føler jeg meg som en masse-maur morder.


Ellers har jeg altså vært på tur i helga, sammen med 20 andre. Vi reiste med 5 telt, og 4 biler til Hell`s gate nasjonalpark, hvor vi gikk og kikka, og overnatta på en camp site. Og som Elisabeth så fint nevnte i de forrige kommentarene så hadde vi med sprettert for å kunne jage bort innpåslitne bavianer som gjerne ville spise maten vår. Om vi fikk bruk for spretterten? Jo. Vi gjorde visst det. Det ser jo litt dramatisk ut akkurat her....men den bare gjesper....


Ellers så har jeg lekt meg litt med kameraet mitt på denne turen, og det bærer vel dette innlegget preg av.....naturbilder...

Hmmm....det blir litt mye wild-life Africa dette her. Men slik var altså helgen. Og det var utrolig kjekt ! I hverdagen begynte jobben min på internatet i dag. og det var kjempekjekt ! Lek og morro, vettu.....da er Hilde i siget =)

Jepp.....det var det for denne gong.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Konge med naturbilder! Likte spesielt det første og siste. Hvor stor er sjangsen for en flickr konto med flere og større bilder? Sånn på en skala...

... sa...

Oj, du hadde jammen opplevd masse si eg va "innom deg" sist! Såg skikkele spennande ud, hvis en ser bort ifrå maurane på badet... Det hørtes litt klatte ud. Lykke te, Hilde! Kos deg :)

Anonym sa...

My darling angel!! Hva for et kamera endte du opp med egentlig? Funke gjør det i alle fall...

Sikt på en bavian, og hils fra meg. Det hørtes utrolig moro ut (greit, det der kan tolkes som litt dyrefiendtlig)..
Ellers kan du øve deg på blikkbokser. Jeg har alltid drømt om å være god til å skyte med sprettert. Vel så mye fordi Dennis er så artig, men også fordi uttalen på østlandsk er temmelig artig.. Spretter't! Litt som bart.

Anonym sa...

Eg lure no nett på om det var like skummelt som navnet tilsier (Hells gate) og om du traff ondemanen sjøl. I så fall tenke eg at du skjøt han med sprettert. Foresten hvis du lurer på hva klatte betyr så er det et utrykk du kan bruke til nesten alt men samtidig er det uenighet om når du kan benytte det. Forvirra? Eg og.

Hilde sa...

Klatte? Hmmmmmm det høres jo ut som om du har klatte til noen, eller på noen Abel.....ikke bra ikke bra (det var min assosiasjon til ordet). Er dette et nytt uttrykk i Arna, eller bare dine filosoferinger?

Ellers Cookie: det ble kompakt. Innimellom anrgrer jeg, men er stort sett fornøyd.


Minde: flickr.....den dagen jeg har lyst å prøve meg på noe nytt, og er i det tekniske hjørnet.....slike ting er ikke barebare for meg vettu ;)