Ting som får meg til å smile

lørdag, desember 02, 2006

ein blome til deg, ein blome til meg....

.....02 desember........

En av de tingene jeg virkelig kommer til å SAVNE her fra Kenya, er prisnivået på blomster! De av dere som kjenner meg godt, vet at jeg er glad i blomster. Men det er jo så himla dyrt ! Ihvertfall i Norge.....her derimot.....er det ganske så billig.......


På det første bildet ser dere blomstene jeg kjøpte meg i dag. I Norge kan man på en GOD dag kjøpe EN cala (slik blomst, altså) til ca 30 norske kr, på en dårlig dag må man betale rimelig mye mere. Jeg kjøpte 12 calaer i dag. Og betalte 150 Ksh. Altså omtrent 15 norske kr....... Prisen pleier å ligge på 1-2 norske kr. pr stk.

Faktum er at mange av de rosene som kjøpes i Norge er eksportvare fra Kenya! Så når man slipper alle mellomleddene, og kan gå direkte til produsent og kjøpe, er det vel ikke så rart at det blir noe billigere. Hvordan det er i forhold til andre blomster vet jeg egentlig ikke så mye om.

Slikt noe syns jeg er svæææææært fint, og jeg har vel aldri kjøpt så mye snittblomster som det jeg har gjort i løpet av denne høsten. Kjekt å pynte med i stua, og kjekt å gi bort fine buketter!

(dette er altså en helt annen blomst, og bildet er ikke tatt i dag, men syns det er fint, så ville ha det med også) Posted by Picasa

2 kommentarer:

patrick sa...

blomster er alltid koselig!!

Anonym sa...

mmm, fine...