Ting som får meg til å smile

fredag, desember 01, 2006

Julekalenderens start....

.....01 desember…..

Det er desember. Allerede! Og det er dobbelt rart, for i hodet mitt har tiden stoppet på august. Jeg er solbrent på skuldrene, og rundt meg blomstrer det i beddene. Litt andre vær-forhold her enn det er hjemme akkurat nå, kan man si. Kanskje ikke så rart at jeg tror det er august fremdeles.

Jeg har tenkt. Og fundert. Og håper jeg kommer til å klare det.
Klare hva da?
Jo - jeg har lyst å lage adventskalender på bloggen min! Ganske enkelt med å poste et nytt innlegg hver dag. Av og til kanskje ”bare” et bibelvers. Andre dager et bilde. Eller noe annet. Jeg vil la dere ta del i min desemberhverdag! Og telle opp, eller ned til julaften sammen med dere!
Det er et prosjekt. Og ikke sikkert jeg kommer til å klare det. Men fra nå er målet mitt, et nytt innlegg hver dag. Frem til jul.

Så håper jeg det blir til glede for dere lesere, kjente, ukjente, familie, eller venner.


Dagens julekalender (vi kan ikke kalle det adventskalender helt enda, siden advent begynner først på søndag) er et bibelvers. Et julebibelvers. Et frelsesbibelvers. Et nåde, og kjærlighetsbibelvers. Det handler om det Norske folket. Det handler om det Kenyanske folket. Det handler om alle mennesker på jorden, som enda ikke kjenner eller har hørt om frelseren. Som ikke kjenner nåden. Og det handler om meg og deg, som har fått sett lyset. Som ikke lenger vandrer i mørket. For lyset, det er for alle. Nåden og kjærligheten er for ALLE. Jesus, jul, og påske, det er for ALLE. Og lyset, det jager mørket bort. Snakker meg om GOD grunn til å glede oss, og juble!

”Det folk som vandrer i mørket, får se et stort lys; over dem som bor i skyggelandet, stråler lyset fram. Du lar dem juble høyt og gjør gleden stor.” Jes. 9.2-3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker julekalendere, aller best de som ikke smaker som billig sjokolade :)

Anonym sa...

Hadde egentlig tenkt å droppa julekalender i år, men nå har eg jo fått ein ligavel... :-)

patrick sa...

hurra...vi har samme prosjekt...jeg skal også gjøre det...

Anonym sa...

Konge med julekalender! Jeg er for. Kjør på.