Ting som får meg til å smile

onsdag, januar 31, 2007

Et dyr i blomsterbeddet, og hva man gjør med det....

Da jeg spiste frokost i dag, så jeg noe som beveget seg i blomsterbeddet mitt.
Jeg var noe skeptisk til hva slags dyr dette kunnne være. Men med nærmere ettersyn kunne jeg lettet konstantere at det var en skilpadde. Min videre logiske kobling var at dette var nabo familien Ohma sin skilpadde som (nok engang) hadde klart å rømme.

Jeg prøvde å ringe de for å fortelle hvor de kunne finne skilpaddden sin (det var jo trist dersom de leitet etter den), men jeg fikk ikke kontakt. Det gjorde ingenting, for 5 min sener kom Gunnstein Ohma tuslende forbi, og jeg kunne stikke hodet ut og spørre om han savnet skilpadden deres. Svaret jeg fikk var at den hadde de kvittet seg med for lenge siden, men at den stadig returnerte tilbake til tomta. (det kan vel hende at gresset er grønnere, eller blomsterbeddene er finere på denne sida....eller noe slikt)

Ihvertfall så tilbød Gunnstein seg å komme og hente den etterpå, og hive den over på andre siden av gjerdet borti noen trær (!).
Jeg kjente jeg ble litt forfjamsa i forbifarten, for hiving på skilpadder pleier vitterlig ikke å være en del av min hverdagsaktivitet.
Jeg sa jeg kunne gjøre det selv senere.

Ikke vet jeg om Gunnstein har vært her, eller om Skilpadden bare har tuslet videre til neste hage. Da jeg kom hjem igjen var den ihvertfall ikke å skue i mitt blomsterbedd. Like greit kanskje, for jeg tror jeg hadde vært litt i stuss på å hive rundt på en skilpadde.

5 kommentarer:

Liv-Torill sa...

hihi, jeg sitter egentlig her å tenker på den kjempe store skilpadden som du nesten kunne stå oppå når du var i Etiopia =)
Jeg synes jeg ser deg *hihihi*

Anonym sa...

Hei Hilde!
I neste uke, eller om 2 uker fra nå blir det vel skal klassen min til Nairobi! Dere må passe godt på de, ubeskrivelige folk!:)
Håper du har det fint og at du koser deg!
Klemmer fra Stina

patrick sa...

for en deilig dag!! kasting av skilpadder er noe jeg skulle gjerne ha sett deg gjøre...

Olga Terese & Silje Elin sa...

Hei hilde... maa bare si at eg har vert lite aktiv paa din fantastike blogg..skal skjerpe meg...

Saa dette var vel en god start...

Kjekt aa hoore at du fortsatt er i live og paa hugget... Saa gleder eg meg til aa komme hjem aa veksle reiseerfaring med deg...jippi...

God bless..

klem fra silje elin

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

haha, æ sjer det for mæ der du spring rundt i hagen og slenge rundt på en skilpadde!