Ting som får meg til å smile

tirsdag, januar 30, 2007

Sykurs....



Hva skjer?

Dette skjer: "korleis-læra-å-sy-skjørt-me-spør-Bodil-skulen"

Jeg har kjøpt stoff, og lenge tenkt jeg skulle ha sydd noe. Så jeg spurte Bodil. Bodil er formingslæreren, og strikkemaskinen på tomta. Jeg er helt overbevist om at det hun ikke kan om stoff, sying,strikking, forming, osv, det er det faktisk ikke verdt å kunne.

I tillegg er hun heltidslærer, og syns det er trivelig å lære fra seg.

Med det resultat at jeg nå er på opplæring. Kurset heter "lær å sy skjørt som faktisk blir fine", og er veldig kjekt å ta del i.
Første del av kurset ble holdt på lille julaften, hvor det ble produsert et hvitt linskjørt-som faktisk ble tatt i bruk dagen etterpå-på selveste julaften.
Andre del av kurset hoder fremdeles på, og den ene deltakeren (les Hilde) lærer seg nå å sy kappeskjørt. Dette har tatt noe lengre tid enn del en av kurset, noe som har medført mange kjekke timer med preiking, og musikk på spelaren.

Ellers kan jeg meddele at det nå er varmt og fint vær i Nairobi. Det liker vi !




12 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Hilde! Flinke Hilde!! Jeg vil også kunne sy fine skjørt! Men du...lurer på en ting. Hva skal du til høsten? Back to Bergen? Du skjønner det, at jeg har bestemt meg for å dra tilbake dit, og da hadde det bare vært en STOR bonus å få lov til å bli enda bedre kjent med fine Hilde!!! :)

Ragnhild sa...

Hei og hopp! Du er den vandrene husmor. Å skjørte du hadde på deg på julaften var knall fint! Flink du! Hasta Lavista

Anonym sa...

....og brun og fin er du også blitt...."Eia var vi der!"
Ole Kristian er snart der og gled seg til å koma vekk frå fuktige Bergen.

Lev vel,Hildemoren :)

Liv-Torill sa...

hallaien du =)
Syr du skjørt til meg også? det blå stoffet så super fint ut.... jeg kan sende mål (og siden du kjenner meg så godt, så vet du at dette er halvveis fleip og halvveis seriøst).
Stor bonus om fine Hilde kommer hjem til høsten... lekre LT savner fine Hilde....

Liv Jorunn sa...

Du har ikke noe valg. Du ser at både Liv og Liv mener det er en stor bonus (nå håper jeg det er Bergen ho mener med hjem, hvis ikke mista dette innlegget litt av meninga si)!

Hilde sa...

vel, planen er vel ganske så uviss enda, men mye av tankegangen svirrer rundt Bergen, så......

hadde vært stas, Liv Jorunn!

Og Raggis.....når jeg engang (forhåpentligvis) treffer min utkårede, så kan jeg jo sende han til deg for å få attest på husmorkunnskapene mine =)

Blir bra å treffe Olemannen, tante! Eg gler meg =)

og LT....sånn skjørteting får vi ta når jeg kommer hjem, tenker jeg =)gler meg til å leke/henge med lekre LT ! HURRA =)

Hilde sa...

ja, det er jo i Bergen Liv(et) er....mohahaha hosthosthark, den var tørr.....

Liv Jorunn sa...

Nei da. Jeg ler jeg!

Anonym sa...

Det er jo bare sinnsykt kult å sy egne skjørt! Respekt dama!!! ;)

Hilde sa...

all respect til Bodil som gidder å lære meg opp, sier nå bare jeg!

Liv-Torill sa...

Jeg mener Bergen, så Liv og Liv er på nett *relativt bokstavelig også i dette tilfellet når jeg tenker meg om* Jeg gleder meg til skjørt når du kommer hjem, kanskje du kan lære meg å sy, så er vi i gang =)

Anonym sa...

Hilde, du er så PEEEN!!!