Ting som får meg til å smile

torsdag, januar 25, 2007

Leirskole, del 1

8 elever, 3 lærere, 1 pappa, 1 miljøarbeider, 2 landcruisere, fiskestenger, ullundertøy, lommelykter, luer, solkrem, og ryggsekker.

Med andre ord: Leirskole!
Vi reiste avgårde søndag morgen/formiddag. Allerede på første tissestopp fikk vi et lite problem.......den ene bilen ville ikke starte! Heldigvis for oss, var det mange hjelpsomme, og en meget kyndig "fundi" (les mekaniker) som fikk bilen kjapt og greit igang igjen.




Vel fremme ble vi GLEDELIG overrasket over kvaliteten på hyttene. Vi trodde det var èn hytte, og at vi måtte sove i telt på tur. Det var derimot to hytter, fine som bare det, og med do og senger. Fikk følelsen av at vi hadde kommet til en norsk seter langt oppå fjellet!

Plassen vi var på het Rotondo, og var rett og slett aldeles nydelig.

Og det var greit at vi fikk sove innendørs alle sammen, for når man er på 3000 meter, så blir det temmelig kaldt om natta, på tross av at man er i Afrika og omtrent rett under ekvator......

Guds skaperverk.....helt fantastisk ! Dette er altså vannet som hyttene lå ved siden av. Vi dro ikke veldig mye fisk her, men det var så vakkert!
På leirskole skal man nødvendigvis lære noe også.....det var timer i fjell/friluftsliv, kart/kompass (som dere kanskje ser på bildet), båt/knuter (og det syns jeg var fint, for jeg er ingen kløpper på knuter, så jeg fikk lært litt jeg også!) med mer.
Og læring kan skje for så mange, og på så mange forskjellige
måter......."hvor er spaghettien? eller pølsene? eller risen? eller loffen?" "Nei, de har vi IKKE sett, kan de kanskje ligge igjen i Nairobi?" -men mett, det ble vi jammen meg likevel!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Hilde! Huska godt leirskolen - det va et HØYDEPUNKT!:) ser ut til at du trives og har det bra! Hadde vært kjekt å få mailadressa di og hørt litt mer om ditt opphold i det vakre land! gode ønsker fra eks.miljøarbeider Marianne

Anonym sa...

Hurra! Inspirerende å se bilder :) GLEDER MEG!!!