Ting som får meg til å smile

tirsdag, juni 05, 2007

Baller i luften, og ny kjole...

Man kan si mye om de siste dagene her i Nairobi.
Det er mange baller i luften.
Mye som skal gå i boks før det blir hjemreise.
I går var det tid for avslutningsfest for oss voksne som har bodd på tomta i Nairobi dette året. Vi fikk beskjed om å stille sultne, og kledd i galla-klær. Og makan til fest er det lenge siden jeg har vært borti! Taler, sang, tre retters middag, stivpyntet bord, trivelige folk, osv. De skal ha skryt, disse fantastiske kollegaene som skal være her litt lengre, og som laget til festen for oss andre.
Grunnet at vi skulle finne frem fintøyet, fikk jeg altså en gylden anledning til å innvie min ny-ferdig-sydde kjole. Og ja jeg er minst like STRÅLENDE fornøyd med den som det ser ut som på bildet. Igjen- 1000 takk til Bodil og hennes "sykunnskaperhjelpsomhetlærervilligvekk!" Jeg har tatt noen sting, kan man si, men jeg hadde nok ikke visst helt hvor de skulle vært, hadde det ikke vært for Bodil! Så med dette kan vi vel kanskje si at "hvordan sy kjole kurs 1" er avsluttet.

Ellers så heter noen av ballene ¨som foreløpig er i lufta filming med fredagsklubb, Grand Prix, og Kardemomme-by.
Nok av kjekke ting å gjøre på, med andre ord!



Posted by Picasa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du er nydeeelig i den kjolen!
Gled oss veldig til du kjem heim til oss att......

Nyt den siste tida di der nede!

Klem frå tante

Marianne sa...

Flinke du e te å sy altså! Skikkelig kule kjole, du kan godt få lov å laga en te meg óg:)

Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hilde, du ser bare STRÅLENDE UT!! Jeg leser til eksamen, har på tirsdag. Fryktelig vanskelig å konsentrere seg altså...

Jeg savner deg! Og savner turen vår, og bare å være hos deg i Nairobi. Gleder meg til å se deg :) Stoooore klemmer!

Onkel reisende Mac sa...

Håper du blir litt hjemme før du må videre til paris! Skjønner du ikke hva jeg mener? Jo no skal du høre, med en slik flott kjole så må du jo rett til paris og ha en utstilling med hildes nye kjolekoleksjon. Du såg rett og slett lekker smekker ut. Og til slutt vil eg avslutte med et sitat som eg synest er utrulig bra og det går som følger: "Det er ikke kjolen som skaper kvinnen men kvinnen som skaper kjolen.

Hilde sa...

Takker og bukker folkens!!!! Jeg trives ihvertfall i kjolen =)

Og nå er jeg tilbake på nett også, etter å ha vært uten pc noen dager!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

og den vart FINE!!! Men alt kler den smukke...Du e digg du!