Ting som får meg til å smile

fredag, juni 22, 2007

Kjære mannen i kassen på Kiwi

Mannen i kassen ser litt usikker på meg.
"Ehhhh, nei det tror jeg ikke vi har" sier han med spørsmålstegn i stemmen. "Vi har sånn Telenor, og sånt annet, hva heter det nå igjen....."
 
"Netcom " hjelper jeg mannen. " Men du er sikker på at dere ikke har Celtel kontantkort?"

Han ser litt forvirret ut.

Mannen er mørk. Afrikaner. Språket er norsk, med innvandrer dialekt. Og jeg står altså i kassen på Kiwi.

Plutselig skjønner jeg at jeg har gjort en tabbe. Det finnes ikke noe nettverk i Norge som heter Celtel. Ihvertfall ikke såvidt jeg vet......i Kenya derimot........
Jeg blir stående og stamp. Kommer ikke på hva det andre mobilnettverket heter. Det som jeg bruker i Norge. Det som jeg skal kjøpe kontantkort til. Det som ikke heter Celtel men noe som ligner veldig. Ihvertfall i begynnelsen av navnet.

Jeg burde jo ha husket det. At CHESS kontantkort (som er min midlertidige løsning til jeg får ordnet med abb.) kjøpes på Narvesen. Og at det ikke heter Celtel, men Chess.

Så kjære mannen i kassen på Kiwi. Jeg beklager at jeg forvirret deg. Celtel finnes i Øst-Afrika. Chess er her. Og dere har ikke de kontantkortene på Kiwi.

Så nå er mobilen min oppe og går igjen med det gamle mobilnr mitt. Dersom dere har slettet det, kan dere søke meg opp på telefonkatalogen. Og ja, jeg har CHESS abb., ikke Celtel.......

10 kommentarer:

Marit sa...

hahaha...lure på om ej he et celtel kort?!?;) Celtel va konge da, å billi ikkje minst!! Jaja, godt å ver heime?? Håpe ej fær et glimt ta dej iløpet av sommerene iallefall!!
Badai:)

Ragnhild sa...

Ser den!! Safari.com og celtel, Bedre lykke neste gang!! Å VELKOMMEN HJEM!!

christel sa...

HAhahahaha, ej flira Hilde;) Du e no skjønn du:) Og du e heime faktisk:)? Det e nok litt av en overgang frå Kenya til Norge..Men som Ragnhild sei; velkomen tbake t Norge:) Du kjøm dej nok lett inni systemet her igjen;)

Kirsten Nesse sa...

Velkomen heim, Hilde! Ja, det blir slike flauser i starten.........
Kirsten

Anonym sa...

Lenge leve Safaricom!

Anonym sa...

Bra jobba, Hilde! Nå er min side også oppe og går. Har ikke helt dreisen på det tekniske ennå, men... I dag går turen til Mombasa! (Med nattog!)

nahoJelO sa...

Hilde, hvor er du?
ja, vi savner deg her nå. Vi hører ingen rå latter, vi ser ingen krøller, og ankeldasen er forsvunnet...
Men jeg ser du har det bra, og har en del utfordringer rundt om :)
Stå på, kanskje Celtel finner deg!
Stor klem fra Kiplisene

Liv Jorunn sa...

Liv Jorunn er glad fordi ho skal være gruppeleder på kurs sammen med Hilde og Johannes! Jeg er i Bergen nå. Vink hvis du ser meg.

Hilde sa...

Jeg lever. Jeg er bare litt treig! Men må snart se til å få skrevet et nytt innlegg kjenner jeg!!

Marit: vi snakkes plutselig vettu!

Ragnhild: takker! Og vet ikke om jeg har sagt det, men tusen takk for bursdagshilsen, det varmet!

Christel: ja, skremmende fort inn i gamle gode og dårlige vaner!

Kirsten: kanskje vi snakkes til helga?!?

Roger: egentlig litt enig =)

Bodil: skal se om jeg får lagt til en link snart =)

Sjæfen:håper dere har det fint! Du må hilse masse til hele gjengen! Kjenner jeg savner både plassen og folka litt, ja....

Liv Jorunn: jeg gleder meg jeg også! Hurra! Men du, hvordan skal du reise dit? Jeg har bestilt billett på nattbuss begge veier.....satser hardt!

Anonym sa...

Hilde, du Hilde!! Nei! Det var bra assa!! Dagens beste:D Haha... Celtel ja, skal nok huske på det jeg!! Håper foresten at du har det bra i Norge da! Må si at jeg savner deg her! Det har liksom ikke blitt så mye ankeldans i det siste.. Vi snakkes jo seinere da!