Ting som får meg til å smile

onsdag, oktober 03, 2007

....Jeg hadde helt glemt....

Jeg hadde helt glemt.......

Sommeren gikk så fort, og plutselig var det høst, og regnet bøttet ned.
Jeg syns det var kjipt, og lengtet til varmere strøk.
Nå har det vært noen fantastisk fine høstdager, og plutselig husker jeg det jeg hadde glemt......

....Jeg hadde glemt hvor fint det er med en klar fin høstdag. Blå himmel, sol, og mulighet for å ta seg fri en dag fra studiene for å gå på fjellet, og bare være....alene eller f. eks sammen med pappa...

....Jeg hadde glemt hvor kjekt det er å gå i mørke ute om kvelden, god og varm i jakke, lue og fargerike skjerf, puste inn kald luft, se på stjernene (de jeg ser forbi gatelysene vel og merke) og nyte følelsen av kald høstkveld, den fine stemningen, og la tankene fly......

.....Jeg hadde glemt at også barna er ute etter at det er blitt mørkt, og at når man går forbi en fotballbane, så er flomlysene på, og fotballtreningen igang....

....Jeg hadde glemt hvor fantastisk kjekt det er med en kopp kakao, eller te, når det ikke bare er mørkt ute, men også er kaldt, eller når regnet pisker mot rutene.....

....Jeg hadde glemt at det ikke bare er regn, eller snø som kan falle ned over hodet ditt når du er ute og går, men også høstfargede blader fra trærne.....

....Jeg hadde glemt at høsten ikke er grå, men at den er gyllen, og har mange og vakre farger.....

....Jeg hadde glemt.....så fint at det ikke forble i glemselen, men at jeg kom på det igjen!

Ingen kommentarer: