Ting som får meg til å smile

onsdag, januar 02, 2008

"blogg-kavalkade for 2007"

Et nytt år. Nye muligheter til å lære, oppleve, reise smake, se, gjøre erfaringer. Men det man allerede har lært, opplevd, erfart, smakt og sett, det bærer man med seg videre. Hva var det så mitt 2007 inneholdt? Her kommer det små glimt av hva som har skjedd, og som har vært skrevet om her på bloggen.
Så fra meg til dere: "Godt nyttår, og takk for det gamle!"


JANUAR:Foruten jobb, og hverdagsplikter, ble det også tid til flittige håndarbeids/sykvelder hos Bodil, og også tid til besøk til Tana og fam. Jåtun i Arusha. Men den største "happeningen" i januar var kanskje leirskole med 5-7 trinnet i mnt. Kenya-området!
Vakker natur, fisking, fjelltur, og godt selskap!

FEBRUAR: To store "happenings" er vel verdt å nevne fra februar. Hawai-party ved bassenget hvor lærere, elever, tomtefolk og andre fant frem stormønstrete skjorter, blomsterhatter, laget seg bananpalme-skjørt, osv.

Man får ikke mer morro enn man lager selv!

Ellers så er tur til Mnt Kenya (altså til toppen denne gang) en selvsagt ting på listen over hva som skjedde i februar.
Det var rett og slett bare en fantastisk natur-opplevelse!

MARS: i månedsskiftet februar mars var det en rimelig travel, men veldig kjekk uke. Misjonærkonferanse for øst-Afrika regionen, med fullt barneopplegg alle dager.

Jeg kan vel nevne at GJØRME var et viktig stikkord i endel av aktivitetene......
Foruten misjonærkonferanse, inneholdt mars også søskenbarntreff med Ole Kristian og Randi Helen i Nairobi, oppdagelse av slangebol under leiligheten, komfeweekend på Villa Vega, og testing av skøyteisen i Nairobi. "Testing av skøyteisen?" tenker kanskje du nå....."trodde Nairobi lå ikke så langt fra Ekvator....." og det er helt riktig. Men det finnes en ishall hvor man f.eks kan ta seg en lørdagstur med internatgjengen og stå på sløyter....bare se:

APRIL: I April fikk jeg påske-besøk av Kristin og Cathrine, og det var bare så utrolig kjekt! Litt farting i Nairobi, Safari-tur, og slækking i Mombasa, + togtur tilbake til Nairobi! Mange opplevelser, ja, men først og fremst besøk av gode venner!








MAI: 17.mai feiring på tomta, og i ambassadeboligen, begynnende planlegging og pakking av storbagasje. Og reiselærervikar i Pokot. Nærmere bestemt Kapenguria. Hvor jeg ble med en misjonær på søndagsmøte oppi fjellet, og det var dåp. Ikke en, eller to. 5-6 voksne, ca 15 barn og 2 konfirmanter. Og med en hvit plastbalje som dåpsfont.

JUNI: Diverse avslutninger. "Siste gang jeg gjør dette, og dette, og og og..." For ikke å glemme oppsetning av Kardemommeby.



Så reiste jeg altså hjem...til Norge, og til Bergen.

JULI:I juli ble det brukt mye tid på sommerjobb. Ellers var det familie og venner som stod i fokus, og jeg brukte endel tid f.eks sammen med denne gjengen (som forøvrig er mine 7 nevøer og nieser): AUGUST: studiestart på Universitetet i Bergen, og studiet heter altså Arbeids og Organisasjons Psykologi.

SEPTEMBER: storbagasjen fra Kenya ankommer, og det blir nesten som "julekvelden" når jeg pakker opp! Ellers går jeg til innkjøp av Fjellsko som jeg begynner å benytte. JO- også kom Marit og Solveig på besøk! Trivelige damer, altså!

OKTOBER: jeg bruker endel tid på pusling av puslespill (studietid?...) samtidig bringer høstværet i Bergen både gleder og frustrasjoner. Og for første gang i mitt 23 årige liv, tar jeg turen til Gullfjellstoppen.


NOVEMBER: det kommer snø (som riktignok forsvinner rimelig fort, men dog). Og eksamenslesing intensiveres. Kongshaugfestivalen er et kjærkomment avbrekk i flittig studie-hverdag. Det er også et lite "livbåt-stup" på Falck Nutec....(for historien bak dette, se november i blogg-arkivet)

DESEMBER:tidlig ferdig med eksamener, og juleferie! Fryd og glede! Tur til Oslo og Kr. sand for å besøke venner, og Julefeiring hos min broder med familie.


3 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Godt nyttår, kjære Hilde! Håper vi kan treffes snart. Kanskje vi skulle tatt den kino-turen om ikke så lenge??

Anonym sa...

Godt nytt år, Hilde, og takk for det gamle. Mange trivelige stunder der ja. Savner deg fortsatt! Hilsen Bodil

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er