Ting som får meg til å smile

onsdag, november 16, 2011

Safari!

Noen glimt fra fantastisk Safari-tur i Serengeti og Ngorongoro......Vi reiste med Africa Joy og var godt fornøyd med guiding og tur. De kan anbefales, men husk å dobbeltsjekk at de har beregnet nok tid til lange transportetapper:)

Ellers vil vi takke Oddbjørn og Caroling for lån av kamera. Fantastisk gøy å kunne få gode bilder når vi møtte på så mange dyr!


Bøffel meg her og Bøffel meg der. 2 min fra Lodgen. Nice. De ser så olme ut, jeg hadde ikke likt å treft han her alene i mørket!


20 minutter fra lodgen, også traff vi på disse, ganske nærmt bilen!


Løvefar ser på Løvemor og lurer på om han har sjangs. Det hadde han........Konklusjon, Løver er ikke så blyge av seg, de parrer seg gjerne foran 10-15 safaribiler og x-antall kamera....


Kanskje ikke så lett å se på et lite bilde på bloggen. MEN det er altså en Leopard. Og vi så to av de!!! Det er vi så vanvittig fornøyd med!!


En Elefant kom marsjeeeeerende, bortover Serengetis sandete veeeeiiiiii......


Nilkrokodiller.


En gnu, to gnu, tre gnu, fire gnu....sabla mange gnu.....!


Dikkdikk. Veldig søte og små!!!


Giraffen laffen.


Sebrasebrasebrasebra, stripete og fine!

Og enda så vi flere. Apekatter, Struts, forskjellige fugler, massevis av hyener, flodhest, ulike varianter av antiloper, husker nesten ikke alt. Men konklusjonen er at vi er superfornøyde. Og at vi er veldig lykkelig om dagen. Noen har fridd og noen har sagt ja, så vi er nyforlova og lykkelige :)


Mer bilder fra Zanzibar kommer en annen dag. Blogges :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for en fantastisk tur!!
Eg elsker å reise og oppleve ting med deg:)