Ting som får meg til å smile

torsdag, desember 01, 2011

01.desember

....alle store og små, åpne lukene nå, det er første desember i dag!

Jeg er en juleentusiast. Eller, kanskje jeg heller burde kalle meg selv en adventsentusiast. For jeg liker julen. Men jeg liker nesten like godt den måneden før julen ringes inn. En måned med masse å glede seg til, og å glede seg over. En måned med forventninger. Med lys i vinduer, og julemusikk på øret.

Tradisjonen tro (jeg har jo tross alt gjort dette tre ganger før her på bloggen) så blir det adventskalender her på Tanketull. En kalender hvor jeg deler små og store ting som jeg gleder meg over og tenker på nå frem mot jul. Kanskje ikke en fantastisk storslått advenskalender, men forhåpentligvis en småkoselig hverdagskalender. Jeg har vært litt usikker på om jeg kommer til å klare det tidsmessig i år. Men jeg prøver.

Dagen innlegg er Zanzibar bilder!

Jeg har ikke vist bilder fra fantastiske Zanzibar på bloggen enda, så første luken i år blir fantastiske sommerbilder fra ferien jeg og min kjære hadde for noen uker siden. Dette er bilder å drømme seg bort i folkens, særlig nå med skikkelig ruskevær (ihvertfall her i Bergen).

Stone Town:

Ta deg en båttur til Prison Island - og ta deg en snorkletur. Tips - ha med litt loff i henda når du går uti, du er garantert en fiskestim rundt deg med fargerike småfisk som vil ha loff :)


På prison Island kan du også besøke skilpaddene, der bor det en hel gjeng i en koloni:) De små kan du løfte på......


...og de store kan du hoppe bukk over (eller ihvertfall late som til ære for fotografen!)


Ta deg en tur på krydder safari! Faktisk veldig spennende å få se litt hvordan krydderet vi spiser ser ut før det er tørket, knust og puttet i glass som selges i butikkene her i Norge ! Her er nellikspiker - og nellik er de gode på på Zanzibar, det er noe av det de produserer/eksporterer MASSE av!


I Stone Town kan man også handle...og det er mye sjapper rundt forbi. Her fant jeg meg en kompis som hadde en "sy-tilbehørsbutikk". Sikkert den beste kunden han hadde hatt på lange tider - jeg snopte ganske så mye. Men likevel ble sluttsummen bare 35 kr eller noe ! NICE!


Fem dager nord på øya. Fem late dager med paradisstrender, 30 grader i skyggen, snorkling, og god mat. Ikke feil det:)


På det fancye Italienske hotellet ved siden av vårt jobbet det Masai vakter. Festlig. Kule yoyo-solbriller, tommel opp, og kjempestemning når hvit jente vil ta bilde:)


...og masse tid til å være kjærester på ferie......VELDIG romantisk plass å ta en kjæresteferie på!


Ellers er det jo ikke til å komme forbi at jeg og Andreas er glad i å ta solnedgangsbilder. De har det blitt en hel gjeng av i løpet av ferien!


...okei da, dere skal få ett til :)...)


Jeg tok meg en tur i lufta - 200 meter over sjøen, en fantastisk utsikt - skikkelig digg!

Ellers var vi en tur også en annen plass som jeg og vi anbefaler på det varmeste. Chumbe Island. Sjekk ut www.chumbeisland.com for mer info. Dette er en paradis-øy 45 min med båt utenfor Stone Town, med helt fantastisk snorkling!!! En og en halv time med sammenhengende vakre korallrev og tropefisk i størrelse stor, og ikke minst møtte vi på havskilpadde!







Ingen kommentarer: