Ting som får meg til å smile

fredag, desember 02, 2005

Adventspress?

det er jul....ihvertfall advent, og jul veeeldig snart....

Jeg er endelig ferdig med eksamener, og etter det, er det jo bare koselig med oppgave og breddetest =)

i kveld skal jeg på konsert i Grieghallen med mine kjære foreldre, min søster med mann og min broder med frue.....Jeg er klar for å få julesstemning, for i dag er det faktisk sølvguttene sin julekonsert vi skal på! Jeg har ikke noe ekstra-ordinært forhold til de, har faktisk nesten ikke hørt noe på de i det hele tatt....men jeg kjenner jeg gleder meg!

Ellers så er det nå offisielt lov (i min lille verden) til å spise mandarin, julemarsipan, høre julemusikk, og ja........gjøre juleting....det er liksom ikke lov før 1 desember (skjønt jeg må ærlig innrømme at både mandarinen og musikken glapp et par dager tidligere...)

åh jeg blir helt salig med tanken på julekos uten eksamenspress, jeg!!!!! HURRA

Men blir advent et press i seg selv det også? Må vi liksom presse oss til å ha det koselig fordi det snart er jul, og advent, og gode greier?

hmmmm......ny tanke, dette må tenkes på kjenner jeg......

4 kommentarer:

Erlend sa...

Ikke no pes eller press. Men Jesus blir skuffet over deg og lei seg hvis du ikke koser deg i oppladningen til bursdagen hans og på selve dagen. :)

Erlend sa...

forresten for å understreke den faglige tyngden i mitt utsagn her vil eg påpeka at eg har en grad i teologi. Ingenting tulleteologi eller synsing. En evig sannhet det her!

Hilde sa...

enig emd dine teologiske utsagn forsåvidt.....(kjente presset etter din understrekning av faglig tyngde...heh) men er det ikke litt sånn at samfunnet til tider skaper et press som ikke er godt for oss?

Erlend sa...

Mulig. E kanskje litt "in the eyes of the beholder". Litt avhengig av hvordan en har opplevd julen, og hvem en har rundt seg. Kanskje det har litt med hvordan en ser på seg selv. Jeg kjenner mer press når jeg ufrivillig er alene og ikke har noe å finne på en fredag eller lørdag spesielt. Ikke så mye press jeg kjenner i forbindelse med advent, men jeg tror jeg forstår hva du mener.