Ting som får meg til å smile

torsdag, desember 21, 2006

Tilbake fra tur 2.....

Masai-jente. Med håp, skepsis eller smil skrevet i fjeset. Alt ettersom hvilke øyne som ser.





Bestemor og barnebarn? Som gleder seg sammen. Som gleder seg med, og av den andre. Uanfektet av hvite turister med fotoapparat. Et øyeblikk som fanger gleden. Gleden jeg fikk lov å se. Gleden som var deres, men som jeg fikk del i.






Hva gjør man med et øre med sinnsykt stort hull i ? Man snurrer flippen rundt resten. Praktisk og greit. Og når man prøver å selge en øredobb til en Mzungu-dame som meg, kan man jo alltids henge på en øredobb for å vise at den er veeeeldig fin? Jeg syns ihvertfall bildet ble fint! Så selv om salgstrikset ikke fungerte slik det var tenkt, kan man jo si at det fungerte, bare på en litt annen måte.....





En kjempetur- og Hilde smiler !!!










Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

du e skjønn!!!

Anonym sa...

Faboulous picture!!!

Anonym sa...

det ser helt fantastisk ut! kjekt å se at du opplever masse.
håper du får en fredelig jul!

Liv-Torill sa...

Du ser lykkelig ut...