Ting som får meg til å smile

onsdag, januar 03, 2007

Bursdagshilsen til Pappa

Det henger et bilde av denne kjekke unge herremannen på kjøleskapet mitt. Han heter Leif Grøteide, og er altså pappaen min. Jeg vet ikke hvor gammel han er på dette bildet, men en ting vet jeg. Og det er at han har bursdag i dag.

Og selv om han fyller 61 år i dag, så er han uforskamma sprek, og drar lett i fra meg på ski, sykkel, eller til fots på fjellet. (Nesten så det er litt irriterende =)
(eller kanskje det bare er jeg som ikke er så veldig sprek?)

Pappa er ikke den som sier mest. Utenom når han skal holde en tale eller lignende. Da sier han fremdeles ikke mest, men mye med gode ord.
Også er han er skrekkelig god på praktisk støtte.

Farmor pleier å si at pappa var en danseløve i sin ungdom. Og det er han egentlig enda.....jeg synes å erindre gymtime på ungdomsskolen med pappa som lærer og sving på programmet......jeg klarte ihvertfall IKKE å henge med i svingene!

Pappa er den som har lært meg å sløye fisk, smøre ski, osv. Og som jeg fremdeles er litt snurten på for at jeg ikke har lært å seile, eller blitt noe tess i båt til anna enn å sitte på.
Han er den som maser på meg om vi ikke kan ta en liiiiiten stemmeøving etter middag (og selv om jeg ikke alltid er like positiv, så syns jeg det er litt kjekt at du spør også), og som elsker å tulle og tøyse med 7 barnebarn. Og det er han jeg har arvet øynene mine fra. Jeg, pappa og ene broder`n har akkurat de samme øynene.

Og kanskje er det han som har lært meg å skjære grimaser når andre tar bilder også?

Pappa: jeg er glad i deg! Gratulerer så masse med dagen, håper du får en fin bursdag! Mange gode klemmer fra Hilde Posted by Picasa

5 kommentarer:

Linda Therese S. G. sa...

Det er en helt utrolig likhet mellom dere når jeg ser det første bildet av pappa'n din!

Liv-Torill sa...

Og ellers må jeg få overbringe mine hjerteligste gratulasjoner til Her Grøteide!!!!!
Lenge siden sist geografi-runde på telefonen. Hilde har vært for lenge borteborte.... Jeg vet ikke lenger hvor Kualalumpur er....

Anonym sa...

Kven har strikka den flotte trøya til unge broder Leif? Er det moderen eller.....? Ho sjølv meiner så, men han sjølv er visst ikkje heilt einig! Han var jo ganske ung og lovande i dei dagar....

Anonym sa...

akkurat her eg sitte ser eg for meg tre stk Grøteider med samme aue...hmmm...ikkje eg bra bilde.. HAR DÅKKE IKKJE EGNE AUE, HILDE????
...eg blir skremt bare ved tanken på at du faktisk dele aue med to andre!!
"- nei, det har jeg ikkje prøvd..."
...

Hilde sa...

hehe...greit å dele litt på øynene =) eneste som er litt dumt er at man ikke får sett ting i sine egne øyne...ehhh.... ihvertfall nesten =)evnt. det blir lettere å se ting med andre sine øyne......ehhhh jaaa...

LT: du får ta en tlf. tipper det blir godt motatt =)

Og tante: det har jeg rett og slett ingen anelse om. Den jakken var nok strikket leeenge før min tid :)