Ting som får meg til å smile

torsdag, januar 25, 2007

Leirskole, del 2

Tirsdag snørte vi på oss fjellsko, og pakket sekkene. Vi skulle ut på tur. Til Lake Allis for å fiske. Og på veien fikk vi denne spektakulære utsikten: mnt. Kenya! Det var rett og slett fantastisk flott! Vi steg fra 3000 til 3500 meter, og jeg følte meg som en flodhest uten kondis i bakkene. Når luften er tynn, da blir man andpusten!!!

Så var det verdt strevet? JA! Når vi kom over toppen, lå den der, som en liten perle. Lake Alis. Knallblått kaldt fjellvann, men mnt. Kenya i bakgrunnen. Så uendelig vakkert at det nesten tok pusten fra meg. Jeg meldte meg frivillig til å nyte sola, og den vakre naturen. Vi hadde ikke mange nok fiskestenger, og jeg syns det kanskje var kjekt å bare nyte, uten at jeg måtte fiske. Skjønt jeg angrer litt nå, at jeg ikke tok noen kast med en fiskestang. Også angrer jeg litt på at jeg ikke tok med badetøyet......hadde vært litt kult (selv om det sikkert hadde vært kaldt) å kunne si "jeg har bada på ca 3500 meters høyde!"

(sjekk bredden på gliset mitt, da !)




Fikk vi fisk da? I Lake Allis hadde vi lov å ta 3 fisker. Men vi kunne ha kommet hjem med 5 dersom vi hadde fått lov til å ta flere. Her ser dere en av de heldige fiskerene. Men denne fisken vant ikke
fiskekonkurransen......det gjorde Chris med sin regnbueørret på 1.5 kg (!) I Lake Rutundu ble det fanget 2 fisk, så der var fiskelykken litt dårligere.

Tror ikke jeg skal prøve å lire av meg noe mer fornuftig eller ufornuftig........vi hadde en kjempetur, det er vel egentlig konklusjonen!


Verdens(?) heldigste miljøarbeider? Ihvertfall en meget fornøyd miljøarbeider! Hurra for leirskole!

















Ingen kommentarer: