Ting som får meg til å smile

lørdag, april 14, 2007

Påsketur



Besøk.
Gode dager.
Tur, opplevelser, lått og løye.
Nye syn, smaker, inntrykk.

Det har vært påskeferie.
Og hvilken påskeferie!



Cathrine og Kristin har vært på besøk, og vi har vært på tur. Også kalt Safari. Det har vært en fin Safari. Tur altså. Først var vi på busstur til Arusha. Så var vi på Safari-”se på ville dyr tur” i Ngorongoro og Lake Manyara med telting og gode greier.
Så reiste vi på ”humpe på buss fra Arusha til Mombasa i 11 timer, skrekkelig svett tur”. Deretter var vi på ” bo på hotell, nyte bassengliv og sol i Mombasa tur”. En av disse dagene hadde Hilde og Kristin en liten ”snorkle og se på fine fisker tur”, mens Cathrine hadde en liten ” sjekke ut kvaliteten på sykehus, og bli kvitt noen bakterier tur” i mellomtiden.
Alle tre fikk også etter hvert tatt en god del turer til toalettet, og spenningen når vi skulle ta turen med toget fra Mombasa til Nairobi handlet derfor ikke bare om Kristin kom til å rekke flyet sitt, men også om hvordan toalettforholdene kom til å være på turen.
Vi kan imidlertid konkludere med at Imodium er en fin kriseberedskap å ha med på tur, og at Kristin rakk flyet med god margin.




Turen med alle tre damene er altså ferdig. Kristin tok turen til Norge i går. Cathrine reiser på mandag, men selv om vi holder oss i Nairobi for tiden, blir det litt turing frem og tilbake for å oppleve her også.

En fin Påskeferie.
Fantastisk besøk.
Nye opplevelser, og gode minner.
”Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.”

6 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

AMEN! takk igjen for at du flytta te Kenya Hilde, så æ kunn kom på besøk og få opplev et sånt eventyr! Du e digg, tenkt at æ faktisk har fått vært med på no sånt!!!NICE

Anonym sa...

hei hei Hilde! takk for sist! skikkeli kjekt å møte deg i kenya! ser ut som at du har hatt ein fin påskeferie og..bortsett fra dobesøkene=) opplevde den svette bussturen eg og..arti opplevelse! ka hotell budde dåke på i Mombasa egentli? samme som oss kanskje? -Tiwi beach resort..? fantastisk flott plass i allefall! kusineklem!

Hilde sa...

Ja, du vet, jeg flyttet jo slik at dere kunne få en god anledning til tur :)
Bra av deg å komme, og en finfin tur- det er konklusjonen!

Og kusinemoren, stemmer nok det, bodde på Tiwi beach resort vi også. Småfint!

Anonym sa...

Aj aj aj så deilig å se igjen de kangaene på Tiwi!!! Bra bilde Hilde, kunne kjent igjen det stedet med et halvt øye åpent... Må si jeg fikk lyst å reise tilbake nå ja! Traff dere forresten min masaivenn? Vi skulle jo gifte oss og greier... Men tilbudet har kanskje gått videre til en av dere? Betviler sterkt trofastheten i det landet, hehe. Mulig jeg heller må satse på grekere! Eller noe... Fnis.

Anonym sa...

Eg ve te TIWI ve te Tiwi med det samme - der hadd'eg det som fisken i vannet! Varmt og klamt, og deilig overalt :) Ja, jeg savner turen... Livets harde realiteter er litt for marmorhardt just nu..

Anonym sa...

UuuuuuFATTELIG kult bilde av Kristin med giraffen! :) Hoh!! Latter!

...menneh...eg merke at d mangle noge på bildet av trikløveret..hmmm...nå vett æg dæ! Dæ sko jo vore et firkløver!!? Føle meg udenfor nå.
Jaja!
Lige dåkk fordæ om!

PS: Hilde...? Gralla med dagen på itteskudd :)