Ting som får meg til å smile

fredag, oktober 26, 2007

IRRITASJON 2

Jeg er ikke så lang.
166 cm rager jeg på mitt høyeste over bakken.
Jeg tenker ikke så ofte over det.
Selv er jeg like høy, og nesten høyere enn mamma og pappa.
Men jeg er altså ikke så lang.
Ikke at det gjør meg noe sånn egentlig.

Bortsett fra når jeg ikke rekker opp til noe, da kan jeg irritere meg litt.

Men det er en ting som IRRITERER meg.....og det er ikke at jeg ikke er så lang, men at nesten alle buksebein på bukser jeg kjøper/prøver er laget for høyere folk enn meg!! Jeg er altså stort sett medium el. large over rumpa og lårene på de buksene jeg kjøper. Men beina mine er liksom lengde small, eller no! HÅPLØST!
I går kjøpte jeg meg en bukse.
Buksa satt som et skudd.
Den var fin.
Jeg var fornøyd.
Helt til at jeg kom på at "ojda, den er jo altfor lang!"

Så hva skjedde, joda jeg måtte fint finne frem nål og tråd, og sy buksa opp.
Det irriterer meg litt. Egentlig endel. Å legge opp bukser som er for lange, er liksom hverken noe nytt, eller noe videre spennende.

Kanskje jeg får litt lengre bein dersom jeg spiser litt mer vitaminer, og langebrød?
Eller kanskje jeg bare må slutte å irritere meg, og innse at jeg mest sannynlig bare må fortsette med bukseoppleggingen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

.....det må du nok,Hilde. Naturens gang tilseier vel dessverre at du med åra kjem til å krympa meir enn å veksa..... Så dei nye buksene dine må du nok leggja opp, -eventuelt BRETTA opp! Eller du kan gjera som tanta di: La buksene hengja ubrukte til du til slutt innser at skal du i heile tatt bruka dei før dei kjem til å bli avlegs ,vert du faktisk nøydd til å finna fram sysakene enten du vil eller ikkje. Enig med deg: KJEDELEG!
Så Hilde: Sats på å finna deg eit langt mannebein slik at du i alle fall slepp irritera deg meir enn nødvendig!

Hilde sa...

Nei, de blir ikke hengt opp i skapet mitt før de er lagt opp...så når jeg blir passelig lei av at de ligger og slenger, så må jeg jo fikse de for å få hengt de inn i skapet =) Veeeeeldig god taktikk.....

Ikke så farlig om jeg finner meg et langt eller kort mannebein igrunnen....Men hva om jeg heller satser på å finne meg et mannebein som kan sy, og legge opp bukser? Så kan jeg heller redde tette vasker...hadde ikke det vært noe?
Jaja, det spørs vel tenker jeg....Men det hadde jo vært fint =)

Anonym sa...

...eller slik tanta di har gjort: Skaffa seg ein lang mann som både syr og ordnar tette vaskar... Eigentleg skal ho ikkje klaga i det heile!

Hilde sa...

hehe...takker for gode tips tante!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

ska æ sei dæ en ting kjære venn, det e ganske vanskelig å LÆGG te lengde på ei bukse som ellers passe helt fint. Tenk litt på DET du...:)
Hilsen Langbein