Ting som får meg til å smile

torsdag, november 08, 2007

Nordsjøarbeider neste???

Jeg har fundert litt...
Irritasjonsmoment, og glede i hverdagen var egentlig det jeg skulle skrive om.
Men jeg syns ikke det er dekkende nok.....for innimellom er det morsomme/artige ting i hverdagen også, som jeg gjerne vil skrive om, og dele.
Så siden det er min blogg, og jeg som bestemmer her, så lager jeg et "nytt" tema som jeg også vil berette om her......

MORSOMME/ARTIGE TING I HVERDAGEN 2:

En av mine to storebrødre jobber i Nordsjøen. Øyvind heter han. Når han ikke er i Nordsjøen, hender det at han jobber litt på Falck Nutec. Der driver de og kurser nordsjøarbeidere i sikkerhet. Min kjære storebror sin jobb er blant annet å trene nordsjøarbeiderne på å stupe i/med livbåt. Han har ved flere anledninger fyrt opp i familiebesøk, og lurt på om ikke jeg, eller pappa eller noen skulle være med og ta et stup. Senest på tirsdag fyrte han avgårde. Og jeg tenkte "Det hadde jo vært litt artig, et skikkelig avbrekk fra eksamenslesing!"


Så på onsdag gikk jeg litt tidligere fra lesesalen, tok buss 70 til Gravdal, og tuslet opp på Nutec. Jeg var klar. Jeg hadde bestemt meg. Jeg skulle stupe. Ser dere de tre orange båtene som henger "i luften"? Den lengst til venstre var det altså jeg stupte i....15 meter over sjøen =)
God stemnig, og overlevelsesdrakt...kan det bli bedre?
Så var det bare å spenne seg fast, og la det stå til!
Om det kilte i magen?
Oh yes!
Mange morsomme ting å finne på i kvardagen ihvertfall....bare å stupe i det folkens !(mohahahah)





7 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

STUPT du???? en tin g e å hopp kjære lille venn, men å STUP fra 15 meter!! Ja-ja, nu glømme æ at du e datter av en gymlærer-du har vel steinkonmtroll på stupinga du..GOD HELG!!

Hilde sa...

Altså....båten stupte (med andre ord, de slapp den ned), og jeg satt inni.....

Liv Jorunn sa...

hylte du? hylte mannfolka?

Marianne sa...

Ååå, det såg knallgøyt ut!

Hilde sa...

Jeg hylte ikke, men kneip meg selv godt i fingeren....mannfolkene tulle-jubla (og prøvde å psyke meg ut på forhånd).
Tror kanskje ikke de syns det var like kult som jeg, jeg gjorde det jo bare for morsomt, men de må repetere og gjøre det minst en gang i året...jobb liksom....

Anonym sa...

Du er tøffare enn toget , Hilde!

Anonym sa...

Haha! Det er beintøft altså...