Ting som får meg til å smile

søndag, desember 23, 2007

Oppdateringsinnlegg

Det er bittelille julaften.
Og jeg innser at jeg har sviktet mine blogg-lesere i forhold til desember-oppdatering.
Ikke fordi det har vært mangel på hendelser, følelser, eller plasser å fortelle om. Heller fordi det har vært mange ting, og lite tid.

Av og til er det viktig å prioritere å være. Å leve i nuet. Å snakke med venner. Lese en bok.
Så hva har skjedd siden sist? Siden jeg fikk juleferie....
1:Jobbhelg.
2: Togtur til Oslo.....godprat og hengings med Mathilde m/tusling i byen og på julemarked!
Solnedgang over Aker Brygge:



For ikke å snakke om "tusle og se på spennende og rare ting på julemarked, med koselige lys og boder, og solnedgang-himmel":


Osloturen inneholdt også middag med Anne Grete, og kaffe med Ronny. Tipp topp altså!





3: Togturen fortsatte til Kristiansand, for å besøke gode venner. Jeg bare nevner i fleng: Kristin, Knut Håkon, Marit, Elin (og Leon, selvfølgelig), Eirik, Øyvind, Patrick, Solveig, Helene, Kurt,Vegard,Ellisiv, Birgit,Randi Helen, det var så MANGE som det var så kjekt å se igjen, og hilse på!

Men jeg har vært skikkelig dårlig på å ta bilder....men har klart å ta bilde av Solveig som jeg brukte mye tid med i deres koselige leilighet (måtte ha med det bildet også, syns det ble så stilig).....og samtidig får dere også se noe av det nye jeg har oppdaget på kameraet mitt...GØYE effekter! Hurra!

Fiiiin leilighet:Søte Solveig:

4: etter å ha fått med med 90-tallsparty, julekonsert, "love-actually-filmsjåing", tur i Baneheia, Ticket to Ride-speling, strikking/prating, og pratingpratingprating fortsatte turen med NSB hjemover. Det ble noen timer på tog, kan man si..... og det ble noen ventetimer i Drammen kan man også si....

og om Drammen har jeg bare dette å si:

Jeg fikk lest ferdig boken, og kost meg veldig på kafe! HURRA :)


5: Vel heime begynte altså julestria......siden vi reiser til Moldetraktene for å feire jul sammen med familie på lillejulaften, måtte ting ordnes litt tidligere i år enn de vanligvis gjøres.

Her er pappa i aksjon med juletrepynting...det ble det jeg og han som fikset i år:



For ikke å snakke om min kjære mor som laget sylte mens jeg og pappa ordnet juletreet (ja, det er faktisk et grisehode dere ser....)


Det har også blitt tid til julegrøt hos Kristine og Adelinn, jentekveld hos Cathrine, hengings med frk Minde, Odland og Pedersen, "julecola" på byen, familiebesøk på Lepsøy, og jule-vennebesøk hos Abel.

PHUH!
Tidenes lengste oppdateringsinnlegg!

I morgen går altså turen til familie og julefeiring i Molde.
Gleder meg masse, kjenner jeg!

Heihei HURRA! Snakkast plotselig!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, tusen takk for besøket, Hilde! Det var koselig å se Kenya-kjente igjen! Stakkars Kenya nå for tiden, skikkelig, skikkelig trist!

Nå har jeg fått 60% på en skole - heilt perfekt:)

Ha en strålende fin dag!

Elin

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.