Ting som får meg til å smile

mandag, februar 09, 2009

Nygårdsparken

Nygårdsparken.

Byens fineste (?) park - men som først og fremst huser byens narkomane.
Nygårdsparken - som ved et litt snø kan forvandles til reneste winter-wonderland - MED skispor i!
Nygårdsparken - kjappeste veien hjem fra studentsenteret.
Nygårdsparken - hvor jeg som ellers ikke skiller meg noe særlig ut der jeg vandrer i verden plutselig skiller meg ut fra det vanlige klientellet - og får kastet skeptiske blikk etter meg - inntil de skjønner at jeg er jo "bare en av de derre studentene".
Nygårdsparken - plassen hvor du en helt vanlig mandag (som f.eks i dag) kan observere penger som byttes raskt mot noe helt annet, når du er på vei hjem fra skolen.
Nygårdsparken - hvor du skyndter deg litt gjennom - er litt obs på hvem du har rundt deg, men hvor du alltid, (ja alltid!) får gå i fred.
Nygårdsparken - plassen du på ingen måter rusler hjem en sen kveld alene.
Nygårdsparken - hvor knuste drømmer og sørgelige skjebner skriker mot deg - og alt du klarer å gjøre er å skyndte deg forbi, redd for å smile for mye til en av de du passerer.

Nygårdsparken.

2 kommentarer:

Cathie sa...

hm... det var fint.

Hilde sa...

Takker!
Det er sånn at jeg sjeldent går gjennom Nygårdsparken uten å tenke en tanke eller to - så på tide at jeg fikk skrevet ned noen av de ihvertfall :)