Ting som får meg til å smile

onsdag, mai 06, 2009

Svipptur til Oslo

I går var jeg i Oslo.

Fly inn kl 08, tilbake kl 23.
Hvorfor?
Fordi jeg skriver bacheloroppgave. Og i den oppgaven har vi intervjuet to informanter som gir oss verdifull informasjon. Den ene av de to bor i Oslo-området.
Anyway.
Intervjuet ble bra.
Det er egentlig ikke det som er poenget mitt her.

Poenget mitt er at jeg fikk tid til å småtusle litt rundt i Oslo, spise middag med Mathilde og litt sånt, før jeg reiste hjem.
Det var fint.
Selv om jeg helt sikkert helst burde vært hjemme og lest til eksamen.

Det fine med å tusle rundt i en "ny" by, er at du legger merke til sånne småfestlige ting som du etterhvert slutter å se når du har bodd der en stund.
Hva jeg så i går?
Vel, jeg måtte innom det som kan komme til å bli favorittbutikk - og i går motet jeg meg opp til å spørre om å få ta bilder i butikken. Det fikk jeg :)












Har DU en grå tilværelse? Kanskje er dette butikken for deg? Bookbinders Design på Paleet eller byporten....man kan bli glad av mindre. Ihvertfall når man er skrudd sammen slik som meg, og liker fine farger.












Tenk å ha en bokhylle som ser slik ut da! *sukk*. Men jeg har bare innsett at dersom det skal bli fint, må du nesten ha mange i flere forskjellige farger....altså blir det dyrt....altså har jeg ikke kjøpt noe i siklebutikken.
Men tips: sjekk ut siden deres www.bookbindersdesign.com














Bortsett fra fine farger fant jeg en Løve som hadde gått seg vill i en gate. Jeg mistenker den for å ha stukket av fra Stortinget....men det ville den ikke svare på.

Forøvrig kan jeg vel konkludere at det var et høydepunkt å le av usaklige ting med MAthilde igjen. Som forøvrig kom med det slående sitatet "østlendinger har dårlig humor"....vet ikke helt om vår var så mye bedre i går, men artig var det læll.

Ingen kommentarer: