Ting som får meg til å smile

lørdag, desember 05, 2009

05 desember.....

Jeg jobber.
Og jeg er velsignet som har en jobb å gå til, ledige ekstravakter, og at jeg har helse og lyst til å jobbe.
Av og til blir jeg sliten.
Men når alt kommer til alt er jeg altså glad for at jeg kan jobbe.

Jeg har jobbehelg. Og derfor blir det ikke så veldig inspirerende innlegg i dag, og muligens ikke noe innlegg her i morgen i det hele tatt. Det blir for travelt.
Men dagens oppdagelse kan jeg jo dele med dere...

Det er ikke til å komme forbi at hjemmelaget kakao er best. Enten slik Marit lager den med melk, kakaopulver, sukker, vanlijesukker, litt smør, litt salt, gjerne en liten dæsj honning, litt kanel og vips - deilig kakao servert med kakao, sjokoladedandert saus, og kanel på toppen.
Eller slik Cathrine lager den, med litt chili oppi - mm deilig.

Men det er altså ikke alltid en har tid til å lage kakaoen slik. I dag (på jobb) oppdaget jeg altså en ny posekakao i butikken. Freia MØRK sjokolade/kakao. Som kjøpt, så prøvd, og dommen er....absolutt et ok alternativ til den "vanlige" posekakaoen. Selv om den på ingen måte kan måle seg med hverken Cathrine, eller Marit sine kokekunster. Litt fyldigere smak, ikke bitter, men mørkere. Mindre smak av vann kanskje. Og mektigere. Og fin på tur :)


Ellers så kan jeg jo dele videre et tips jeg fikk fra vakre og flittige Birgitte......

http://www.pickles.no/

Jepp. Dett var dett.
Som sagt - kanskje ikke innlegg i morgen, men fortvil ikke, I`ll be back ;)

1 kommentar:

Cathie sa...

cathrine støtter å bruke pose og ferdige produkter i travle tider for å ha det mindre travelt... ;)