Ting som får meg til å smile

torsdag, februar 18, 2010

Random bilde fra arkivet.....

Jeg fikk en utfordring.
Fra Mathilde.
Nesten som tikken.
Og sånne ting blir jeg av og til litt nysgjerrig på......(dessuten kan du si det sånn at jeg mangler motivasjon på hva jeg skal skrive om på bloggen, så da kan jeg jo like godt skrive om dette....)

Her er utfordringen:
1. Gå inn på bildemappen din
2. Velg så den 5. mappen
3. Finn det 5. bildet
4. Sett inn bildet på bloggen og skriv litt om det
5. Inviter 5 nye, link å gi beskjed om utfordringen til dem

Det er jo litt spennende da, for hva bilde kommer opp når man velger tilfeldig slik som dette?



Og faktisk fant jeg et bilde med en historie......
Du kan si det sånn at våren og sommeren 2008 så gikk jeg og turkameratene (les Andreas og Abel) topptrim i Bergen. Det kan faktisk hende at begrepet "turkameratene" oppstod omtrent på de tider....Vi begynte på den varmeste sommerdagen den sommeren og gikk til Gullfjellstoppen.....eneste problemet var at vi aldri fikk registrert oss på Gulfjellstoppen, for der var det ikke flere skjema igjen i topptrims-boksen hvor du skal skrive navn og klippe merke på registreringsarket/ skjemaet ditt.

Høsten kom, og stadig flere topper ble besteget.
Samtidig ble hverdagen stadig travlere med studier og lesing.
Så Abel og Andreas gikk noen topper uten meg, jeg var typisk opptatt en søndag eller så...
Og plutselig fikk jeg det veldig travelt med å nå de to siste toppene.
Både fordi det var en datofrist.
Men også fordi det begynte å komme snø og is!

Så jeg gikk en vindfylt dag mot toppen av Gullfjellet. Jeg SKULLE nå å gå alle toppene !!! Og med meg på tur hadde jeg storesøster.

Du kan si det sånn at det var kommet litt mer snø og is, og var litt mer vind opp mot toppen enn først antatt.
Og sta som jeg er, så var jeg klar for å fortsette.
Det var ikke storesøster......
Og det var kanskje like greit/fornuftig!
For vi akte på rumpen ned igjen snø og is uten helt å ha den store kontrollen.
Og bildet er altså fra denne turen, som ble forsåvidt en bomtur i forhold til hva målet var....

Jeg rakk aldri å gå alle 9 toppene.

Men det kommer snart nye sjangser - topptrim 2010 kanskje?

(og nei, jeg gidder ikke å utfordre noen andre, men dersom noen som lese her har lyst å slenge seg på, så er det jo bare å gjøre akkurat det ;)...)

Ingen kommentarer: