Ting som får meg til å smile

søndag, desember 05, 2010

5/24

2. søndag i advent.
2 lys å tenne.
Glede :)

En klok mann (altså Jesus) sa engang:
"Dere er verdens lys! En by som ligger på et fjell, kan ikke skjules. Heller ikke tenner man en oljelampe og setter den under et kar. Nei, man setter den på en holder, så den lyser for alle i huset. Slik skal deres lys skinne for menneskene, så de kan se de gode gjerningene dere gjør, og prise deres Far i himmelen!"

Fytti, det er noe å strekke seg etter og vokse i!

Og ellers så syns jeg det blir veldig tidlig mørkt.
Litt for tidlig egentlig.

Men mørket bringer med seg en vakker ting.....:

okei -nå var det egentlig ikke utsikten fra soveromsvinduet mitt jeg mente....det er det blå fine lyset jeg tenker på, den blå timen! Er den ikke vakker?

3 kommentarer:

Anonym sa...

arti, blei mint på det verset i sta, og her dukka det jammen opp igjen:)
fint!
gry - din trufaste leser;)
(syns d e så bra at NÅKEN oppdatera bloggen..)

Hilde sa...

Gry - jeg liker særlig godt at akkurat DU både leser og kommenterer på bloggen min :)

En dag (veldig plutselig) skal jeg ringe til deg, er sykt lenge siden sist nå!

Gode desemberdager til deg du fine kvalitetsdama :)

Cathie sa...

Julekalender fra Hilde :) Hurra! PS: Jeg liker også veldig godt den blå timen!