Ting som får meg til å smile

tirsdag, oktober 04, 2011

Potetsnurten

...stadig vekk er det festlige ting som skjer på jobb....
Oftest er det brukerne som fasinerer meg.
Men i helgen var det en av mine kollegaer som tok kaka....

Jeg var alene dame på jobb, med tre mannlige kollegaer. Jeg hadde planlagt maten for helgen, handlet inn, og laget mat på lørdagen. På Søndag var det derimot en av mine mannlige kollegaer som sa han kunne ta ansvar for middagen. Jeg fant frem oppskrift på Fårikål, kjøttet var tint, og jeg fant frem kål og hel sort pepper, samt gav beskjed om potet og gulrotkoking.

Så reiste jeg på kjøretur med noen brukere.

Når jeg kom tilbake og skulle spise middag ( og hadde et farlig lavt blodsukker) fant jeg ikke potetene, bare gryten med fårikålkjøtt......Og da jeg spurte oppdaget jeg til min store overraskelse at han ikke hadde kokt poteter til middagen. Hvorfor? Det stod ikke i oppskriften!!! Enda mer fasinerende er det at tre voksne menn og en bruker alle sammen spiste fårikål uten poteter uten å tenke så mye mer over det.....

...og jeg ? Jeg ble litt sur. Snurten. Kall det gjerne potetsnurten. Mitt farlig lave blodsukker tålte ikke mangel på poteter til fårikål, så jeg ventet mens potetene kokte for å si det sånn.....

Ingen kommentarer: