Ting som får meg til å smile

lørdag, desember 24, 2011

24.desember

Da gjenstår det vel kun å si god jule-kveld i stuen!
For nå er den her.
Julekvelden.
Jeg har evakuert til loftstuen, litt bort fra middagslaging og ungespetakkel.
Evakuert i et håp om å finne inspirasjon til å skrive et blogginnlegg som sier noe om innoldet i julen.
Jeg pleier nemlig å ha det på julaften.
Og jeg syns det er viktig.
For jeg tror på Jesus, og da er julaften så mye mer enn "bare" pakker, god mat og familie.

For å være helt ærlig kjenner jeg at det har vørt vanskeligere i år enn hva jeg er vant med å sette Jesus i fokus i juleforberedelser. De siste dagene har vært fine, men hektiske. Og da er det vanskeligere å ta seg tid til å tenke. Tid til å hvile. Tid til å kjenne på gleden over fred, glede over å ha fått nåde.

For en liten uke siden var jeg og min kjære på julekonsert.
Garness.

De sang Hellige natt i Ole Paus sin oversettelse. Jeg har hørt den utallige ganger. Og jeg liker den. Det er ikke yndlingsjulesangen min, men jeg liker den.

Men når Garness sang, var det en strofe i teksten som kom "hoppende ut" av selv sangen med en kraft som slo meg i magen. Som talte til sjelen min.

"Menneske, våkn opp! Og fryd deg ved din frihet!"

Det er dette julefeiringen handler om. Jesus møter oss alle med nåde, og julenatten var en hellig natt som brakte nåde til vår jord. Nåde som setter oss fri. JESUS setter oss fri.
En frihet vi kan fryde oss i.
Hvis vi har den.

Hvordan du kan få den? "Våkne opp". Våg å tro, og ta imot.

GOD JUL kjære blogglesere!
Måtte det bli en  jul som vekker oss alle opp, og hvor vi kan fryde oss over frihet i Jesus.

Ingen kommentarer: