Ting som får meg til å smile

tirsdag, desember 05, 2006

Forkjøleses-poesi

……05 desember…….

Jeg er forkjøla…..
Skikkelig snylta-hoste-harke-pipestemme.
Jeg trodde jeg skulle hoppe over høstforkjølelsen i år.
Men jammen sneik den seg innpå meg likevel.

I den anledning har jeg skrevet et lite ”jeg liker dere slettens ikke” dikt til baseluskene som herjer i kroppen min……her snakker vi kvalitetspoesi….(ånei)

Har jeg invitert dere?
Har jeg sagt det kan komme flere?
Velkommen? NEI, det er dere ikke,
dere omskaper meg til en hidsides te-drikker!

Baselusk, navnet får meg til å hutre på ryggen,
jeg liker deg faktisk mindre enn myggen!
Jeg vil ikke ha deg springende rundt i nese og hals,
finn en annen plass å danse din forkjølelses-vals!

Gå din vei,
husj, flytt ut.
Hører du det?
Din dumme stut!!


Og mer er det vel ikke å si om den saken tenker jeg.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså... du er litt av en poet

Hilde sa...

ja, jeg føler at dette med å sette ord på ting er viktig.....forkjølelse og fred og krig og sånt noe =)

Linda Therese S. G. sa...

Hehehe, artig! men stakkars, håper du blir frisk!

Anonym sa...

Ja til kvalitetspoesi! God bedring.

Anonym sa...

Hallo kjære poetmiljøarbeider. Du er jammen meg en vannvittig flink poet. Neste gang det feiler noen av barna her på internatet så kommer jeg til deg og du hoster vel opp en eller annen regle. For dine dikt hjelper jo. Du er JO BLITT FRISK JO!!!!

SJÆFEN DIN. :-)