Ting som får meg til å smile

fredag, desember 29, 2006

Heiheihei

Kalenderen viser 29 desember, og det er allerede gått 5 dager etter julaften. 5 dager uten blogginnlegg. Det føles litt rart, etter en periode med blogging hver dag. Hva skal jeg skrive om nå? Det føles som om jeg er tom for ideèr. Tom for tema. Med nærmere ettertanke tror jeg aldri jeg blir det. Men det kan føles slik. Av og til.

Jeg har hatt en kjempejul. Sammen med 6 damer reiste jeg til et hus som bærer navnet Villa Vega. Vi spiste pinnekjøtt, åpnet gaver, fyrte i peisen, spilte på flygelet (!) som stod i stua, og hadde det meget trivelig. Desverre var ikke været det vi hadde håpet på, så svømmebassenget fikk være i fred. Peisen derimot.....flittig brukt.

Nå er jeg tilbake på tomta i Nairobi igjen. Og her er det rolige dager, det kan jeg love dere! Litt for rolig kanskje.....men egentlig ganske godt også.

Jeg har begynt å sette på annen musikk enn Julemusikk, og føler vel egentlig at jula er ferdig. Men i dag fikk jeg julepost! Kort fra Elisabeth og Anne Grete, samt gave fra Broder Øyvind m/ familie (skjønt jeg mistenker at det er hans søte frue Helene som har fiksa gaven....) Det å få gave og kort i posten er helt fantastisk ! Og når du sitter der og åpner, så gjør det ingen verdens ting at du egentlig syns postvesenet i Kenya er HIMLA treigt. Så til dere som har sendt, og lurer på om det ikke kommer frem (f. eks LT og Bodillen, eller min kjære søster Ingvild) - det er fremdeles håp om at det kan komme frem!

Ellers har jeg altså kjøpt meg kaffetrakter. Etter historien om den knuste kaffepresskanna, lurte jeg lenge på om jeg måtte overleve et helt år på pulverkaffe. Men etter å ha forhørt meg litt om hvor møblert en møblert leilighet skal være, fikk jeg klarsignal til å kjøpe kaffetrakter. Uten at det kom på min regning. Etter 2 -3 mnd med pulverkaffe, har jeg nå altså kommet til himlen. Ihvertfall nesten. ORDENTLIG kaffe i heimen! FANTASTISK!



Bildet har forøvrig ingenting med den nye kaffetrakteren å gjøre, ei heller med juleposten jeg fikk i dag. Det er altså solnedgang 1. juledag, og jeg følte meg som ei fantastisk heldig jente som fikk lov å se på det vakre Gud skapte der og da!

Jepp. Dett var dett for dinna gong ! Bloggast!

9 kommentarer:

Marit sa...

Kjekt å ha dej på plass ijen, he savna blogginga di;) Tenke på dokke der nede i Afrika, lengta tilbake!!!! Vil berre få ønske dej masse go jul å et fantastisk nyttår;)
Klem marit!

Linda Therese S. G. sa...

Egentlig har jo bildet litt med kaffetrakteren å gjøre da, hvis du tenker etter. Sa du ikke at det var nesten himmelen?!? There you go.

Linda Therese S. G. sa...

Også god jul og godt nytt år og sånt... kremt... hehe. Glemte visst det...

Anonym sa...

Sakna deg i familiebesøket....Godt å kunna ha kontakt via dataen om ikkje meir. Farmora di er veldig interessert og spør kvar dag om det er noko nytt frå Hilde. Så me går ofte inn på bloggen din og ser på innlegga
Me har også sendt julehelsing til deg i posten...... wait and see!

Anonym sa...

Du er himla heldig. Godt nyttår

Anonym sa...

Hei berta!

Lenge siden! Trist for at jeg ikike fikk somlet meg til å sende julekort til deg - og du som var så flink å sende til meg! Ble så glad! Fordi jeg er så elendig til å maile samler det seg opp litt nyheter - en av de er at jeg nå er blitt kjæreste med fantastiske David! Og som en konsekvens av det kommer jeg kanskje innom Nairobi på vei for å besøke han i tanzania sånn ca i midten av feb! Hjemme da og lyst å møtes kanskje? LIten sleepover hso deg? ingenting er sikkert enda - bare måtte lufte ideen. Ler litt av at jeg gjør det her på bloggen og ikke på mail, men det var liksom denne jeg kom på først:-) Let me know hva du tenker! Stor klem fra Margreta

Anonym sa...

Innser at det var litt lite utfyllende hilsen det der, men kan jo fortelle mer en annen gang - kanskje også benytte meg av et litt mindre offentlig forum:-) Gload i deg, berta! Og godt nytt år! Fortsatt Margreta

JH sa...

Kjære Hilde.
Godt Nytt År, kjære nabo. Gler oss til enda ett halvår med deg, din gode latter, din flotte sang, ditt gode humør osv. Vi har det topp her i Indonesia, men ser at dagene er få nå til vi er tilbake i Nairobi. Til da, lørdag ettermiddag, Ha det så godt.
Margunn og Edvard

Hilde sa...

HElland`s: enjoy Indonesia, vi snakkes plotselig!

Magga: crazy banana! Kjæreste! Ja,der har vi den igjen......er spent på å høre mer....send meg en mail om februar, du =)

Og Godt nytt år til resten av kommentatorene også!