Ting som får meg til å smile

tirsdag, juli 26, 2005

vi er godt i gang....leke gjør vi dagen lang

Jada dere, da er jeg også i gang.
Blogging liksom.....fancy spancy

Jeg tenkte dette var en god plass å dele en ny interesse som jeg har fått meg. Tenkte jeg skulle begynne å samle på morsomme ord og uttrykk. Ikke at jeg skal samle de i en boks, men bare bli klar over bra uttrykk i språket. Egentlig så er det nesten så jeg mener det burde blitt utgitt en bok med artige ord og uttrykk. For det er ikke alltid man kommer på de når man trenger de, og da kunne vi jo bare slått opp i boka.

Ihvertfall. Jeg delte altså denne bok tanken med moren til en veninne (tror egentlig tanken oppstod på samme tidspunkt som ordene snek seg ut av munnen min). I går var jeg oppom hos henne, og da kom Sissel(moren) med et fantastisk bra nytt ord.
Er dere klare ? nå er det bare til å holde seg fast:

RAKKADEIS.

Rakkadeis er noe man har vært på når man har tatt seg en tur til byen, eller har vært på ferie, eller har tatt an litt ut, liksom. F. eks om katten har vært borte et par dager og kommer igjen, kan du si at "nå har katten vært på litt av en rakkadeis"

jada. men da er jeg også med i gamet, og dette var dagens morsomme ord dere =)

Ingen kommentarer: