Ting som får meg til å smile

mandag, februar 20, 2006

player-playing-5 på topp

Her om dagen kom det opp en lapp ovenfor cd-spilleren i stua. Now Playing, stod det på lappen, og under stod coveret på cdèn som ble spilt. Det varte dog ikke lenge før lappen kom ned, da det var ment som en spøk fra en av mine samboere. Lappen ble så plassert på døren til rommet mitt, og det tok urovekkende lang tid før jeg skjønte den spøken.... (now playing....altså en player....)

Ikke at jeg syns det var noe bunn i den spøken igrunnen. Men i går, da stemte det! For da var det lek og morro på Fløyen i fint vær, med ledergruppa i ungdomsarbeidet i Arna. Vi var en liten gjeng, gikk opp på Fløyen, hadde med bål i sekk, og pølse i sekk, og etterhvert kom det utav sekken også.....også lekte vi bom-gjømmespill!

Noe som fikk meg til å tenke på de gode gamle dager med lek og morro.....

For det er da usedvanlig gøy å leke! Så her kommer min 5 på topp liste over leker (og vi snakker ute-leking)

1.Aking (teller det?)
2. Bom-gjømmespill
3. Gi et lite blink
4.Boccha
5.Kari og Knut (siste par ut)

Ellers kan jeg nevne at jeg sitter igjen med et blåmerke/kul på kneet etter lekingen =) Noe som vitner om god innsats, og kampånd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God innsats og kampånd e vikti når ein leke!
Eg like gi-et-lite-vink best då..pappa pleide allti å gjømma seg på taket bak skorsteinen (å for oss som ikkje va så høge, og heller ikkje fekk lov te å klatra opp på taket på huset vårt resulterte det allti i at han aldri måtte "ha an"...)-
men forresten..ein gang skulle ein kamerat av Lars prøva å gjømma seg på taket..men då blei det hål i det!-å ette det har det liksom aldri vært så kjekt og spennande å klatra opp..
Men ellers like eg òg aking, og eg syns så absolutt det kan komma inn på listo di øve UTE-leka!!
Aking på Fjellet:)
Go Go Go!

Hilde sa...

you and me beibi? aking ein dag det e snø? koooonge !

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

Roedt lyyyyyyys!! Goey. Tre mann i vind evt waouv og pip-pip!!