Ting som får meg til å smile

tirsdag, februar 21, 2006

Plumbo er for pingler

I dag har jeg gjort noe jeg tror ALLE jenter hadde hatt godt av å gjøre....

Det har rent så sørgelig treigt ned i vasken på badet i det siste....så jeg har lenge tenkt at jeg skulle fikse det. Har sett pappa rydde ut av hyllene/fjerne de, skru opp vannlåsen (husk baljen under!) og visste liksom sånn ca hvordan det skulle gjøres.

Det må også sies at jeg har snakket med noen gutter om hvordan det kunne gjøres, og de foreslo den lettvinte løsningen - plumbo. Men jeg har en teori om at det ikke er så bra for naturen vår (og det er jo der den havner til slutt) + for rørsystemet. Så jeg tenkte å fikse det selv.

Etter litt ekstra-arbeid med å få ut hyllen (skapdørene måtte skrues av først for at det skulle gå!!) fikk jeg opp vannlåsen. Og det synet som ventet meg der!!!! ÆSJ! Der var bare en ladning med hår, og diverse som tetta. Jeg skjønner godt at det ikke har rent særlig fort ned i vasken i det siste, for å si det sånn!

Vi jenter tenker på det jeg har gjort i dag som en gutte-oppgave. Det er jeg rimelig sikker på de fleste jenter vil være enige i. Men det er vårt hår som tetter. Så kanskje det skulle vært vår jobb også? I sympati med dere gutter som har blitt tilegnet en drittjobb dere faktisk ikke er skyld i, vil jeg med dette slå et slag for at jentene kan rydde opp i tette vasker selv! Og husk: Plumbo er for pingler!!

Hilsen hun som ihvertfall ikke skal bli rørlegger!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Hilde!
Du er flink! Vet hvordan d er med tett vask... Har ikke fiksa noen selv, men sett på forloveden til Dorith som ordna opp. Han holdt på å kaste opp, for å si d sånn! Hehe =)

Vi må finne på noe en dag snart!
Hilsen hun litt rosa med trøkk i ;)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

Hehe, du e mae et fin-fint kjerringemne!! FLINK Hilde!

patrick sa...

hilde - du er bra ass!! har ikke hørt om noen som tenker slik før!! drømmedamen er du nå!!
du kan - bake kake, bake brød, lage fortreffenlig middag, er utrolig søt, kan sånn rørlegger greier, fra norge og hele pakka!! DRØMMEDAME!!!

Hilde sa...

Vi vil ha en drømmedame, en snedden, pen, og fin dame, sånn som man kan se på kino....... (heh, har du sett meg på kino?)

takker for kompliment og skryt! Varma hjarterota mi! (ikke så verst du heller, Patrick ;) )

Ronny sa...

Helt fantastisk!! Jeg har aldri hørt om en kvinne som deg!! :D
Du hører hjemme på misjonsmarken!! hehe!

Hilde sa...

Misjonsmarken? Afrika? Vi får se da, vettu =)

Talast åt!

patrick sa...

hvem kunne ikke tenke seg en slik dame som du??
afrika?? hva med asia?? vi kan reise dit sammen, så kan du hilse på alle slektningen mine...

Anonym sa...

Æ brukte plumbo, og det funka fett! Hjemme e det mamma som renske ut, bare så det e sagt. Godt du kjempe for en bra sak! Hurraheioghopp for Hilde!

Hilde sa...

Patrick Carlos Olsen, tålma deg!

Og Solveig: konge av mammaen din! Det kan du hilse henne fra meg og si !

patrick sa...

ok..jeg er utlending og jeg vet det...når du henvender deg til meg, kan du være så snill å bruke uttrykk jeg forstår..trodde du var klar over at jeg er utlending..tålma deg???

Hilde sa...

tålma deg = ta det rolig, ro deg ned !
Ble litt mye av det gode, kan man si!(hehe) tata!

patrick sa...

takk for oppklarende ord...jeg ble bare revet med i stunden.. :)

snakkes

... sa...

Må bare få sagt at det der he alså eg og gjort... :) Det versta e at eg faktisk syns det va litt jildt å skru på dei røyrå! En smule ekkelt det så forårsaga "forstoppelsen", men ellers en heller ok opplevelse... Sjå te å renska vaskane dokkes sjøl, jente!

Og te deg, Hilde, kjenne deg ikkje så godt, men syns du virke som ei veldig kjekke jenta :) E vel en fare for at me treffes på Nordnes en gong i framtiå og... Bra blogg!

Anonym sa...

Hei Hilde, tante her! Dette var interresant! heime hos oss har prosjekt "tett vask alltid vore husbonden sitt domene. Kanskje eg må revurdera? i alle fall når eg har ei slik tøff niese som du!

Hilde sa...

Hehe....tante =) Ja, det er bare å slippe seg løs...den som intet våger, intet vinner ;)
(ihvertfall gjelder det for oss single jenter som ikke har en mann man kan spørre om å rense vasken....)