Ting som får meg til å smile

onsdag, mars 01, 2006

Hvordan anvende en studiedag fornuftig?

Nei, jeg har ikke tenkt å komme med gode råd og veiledning på hvordan lese effektivt.

Jeg skal derimot skryte av fleksibiliteten til studiedagene! I dag har jeg hatt kanskje min beste studiedag ever. Ikke fordi jeg har lest så hinsides (faktisk ingenting), men fordi jeg tror dagen i dag gir inspirasjon til å lese i morgen! (skummel tankegang i lengden, kanskje...)

I dag har jeg vært på fjellet på ski-tur med pappa. Og det var veldig kjekt, og særdeles godt for kropp og sjel. Etter en kjapp middag hjemme hos mine foreldre var det klart for kino med mamma, og min storesøster, og påfølgende kafè. En utrolig god dag, avslappende og herlig! Jeg trenger slike dager innimellom. Slappe av. Uten dårlig samvittighet! Det gir meg krefter til en ordentlig lese-økt!

Av og til kan en god studiedag bestå av 100% lese-tid. Andre ganger snakker vi leilighetsvask. Eller noe helt ufornuftig.

Hva er din beste studiedag? Tell me!

4 kommentarer:

Ronny sa...

fire skiver med hvitost og kremost til lunch.. klasserommet: lesing lesing lesing lesing lesing lesing lesing lesing lesing,
skifte lesested til biblioteket,
lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese,
spise middag, sove middag på bønnerommet,
skifte lesested til lesesalen, lese lese lese lese,
spise kvelds,
spille noen intense bordtenniskamper,
sove på bønnerommet til neste dag,
frokost.
.
.
.
...dette fungerer ikke i lengden.

Hilde sa...

men i travle eksamensperioder, blir det fort en nødvendighet for slike tider også!

Alt har sin faste tid, alt som skjer under himmelen har sin tid: en til å fødes, en til å dø osv....

Måtte tiden gå sakte frem til mai og eksamenstid =)

Ronny sa...

Min værste studiedag derimot... det er idag... Har eksamen i norsk kirkehistorie på fredag, har vondt i hodet, det tetter seg til i nesen, jeg leser og leser og leser og husker ingen ting, plutselig sitter jeg der og bare stirrer ned i boken og kaffen begynner å bli kald.

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

hoerdes ut som en deilig maate aa bruk en studiedag paa Hilde..:)