Ting som får meg til å smile

tirsdag, mai 23, 2006

Hun skal til Afrika, hun skal til Afrika.....

Det er en liten sak som jeg ikke har skrevet noe om her på min lille blogg, men som er en vesentlig del av hva som skjer i livet mitt. Eller rettere sagt hva som skal skje i livet mitt !

Det har seg nemlig slik at til høsten så skal jeg flytte litt på meg. Min kjære by Bergen må nok klare seg uten meg til neste år. Tidligere har jeg hatt 1 og 1/2 år i Kristiansand. Men denne gangen skal jeg lengre bort.

Nairobi, Kenya blir min nye bolig neste år. Og nei, jeg skal ikke studere. Skjønt jeg håper (og regner med) at jeg kommer til å få en god dose med lærdom likevel. Lærdom av/ om Herren, meg selv, kulturmessig, og om livet. Derimot skal jeg jobbe som ettåring/miljøarbeider på den Norske Skolen som NLM (Norsk Luthers Misjonssamband) har der.



Her er altså et lite oversiktsbilde av området
jeg skal bo og jobbe på til neste år! (og for å se flere
fine bilder kan dere gå inn på nlm.no)

Som dere sikkert skjønner, så gleder jeg meg.....
MASSE!

Men jeg er veldig spent også. For jeg tror det blir bra.
Men jeg tror også at det blir utfordrende. Og det er ikke nødvendigvis feil, men det krever jo litt mer av meg! Jeg har lenge hatt "dette blir et sinnykt eventyr "innstillig. Akkurat nå jobber jeg litt med, "ja det blir et eventyr, men du skal gjøre en jobb/tjeneste, og det kommer til å bli hverdagsliv også der" innstillingen. Jeg tror det er viktig å ha den med seg også.

Så fra 27 juli ( om alt går etter planen), så finner dere meg i Kenya, og bloggen her vil nok bli en del preget av det, kan jeg tenke meg!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Juhuu!!! Så herlig da!Gratulerer med deilig plan for neste år, det blir sikkert utrolig spennende.

patrick sa...

hipp hurra for deg!!! høres utrolig spennende ut!! hverdagen kommer DU til å virkelig MESTRE på en bra måte tror jeg!!

Marianne sa...

Hun skal også til Afrika! Jeg altså. Enten til Kenya eller Uganda. Skal gå på Hald Internasjonale Senter og være ute i seks måneder. Gleder meg, ja!! Men har altså ikke fått vite min plassering ennå. Hvis jeg skal til Kenya, skal jeg til Nairobi, så da er det stor fare for at du en eller annen gang støter på meg. (Heldiggris)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

Heldig dæ, heldige DÆM!

Hilde sa...

Solveig og Patrick....er dere i Kristiansand 19-23 juni?

Mjann=) Trivelig! Kanskje vi snakkes der!

Kristin- takker

Anonym sa...

Skikkelig bom da! Drar fra Oslo 19. juni... teit. kommer du til kristiansand da?

patrick sa...

hei hilde! jepp jeg er i byen da ja!! kommer du?!!

Anonym sa...

Sukk!!!.... :'(


(ps.: luthersK misjonssamband, ikke luthers...) =)

Hilde sa...

Jeg er sikker på at om Luther hadde levd, så hadde han likt NLM så godt, at han kanskje ville kalt de for sine =) altså Luthers misjonssamband =) (jadda masa, jeg skal passe fingrene mine når jeg skriver)

Patrick: jeg er ikke sikker.....kanskjekanskje, gir en lyd

Anonym sa...

følg med på andre som skal til kenya (nairobi) fra oktober med hald:
www.hondrelis.com
:)